Hej.
Har en ældre plæneklipper, Ginge Ride On 6000, som har en Tecumseh VLV 6HK motor. Den fik ny tændingslås til elstarten for nyligt. Ved den lejlighed kom jeg til at vende batteriet forkert (plus ledning til minus pol og omvendt). Derefter var der pludselig problemer med at få maskinen stoppet igen. Jeg skilte den lidt af og fandt en lille kontakt som var blevet bøjer og da jeg havde bøjet den tilbage kørte det som det skal. I kampens hede for at få den til at stoppe har jeg muligvis hevet lidt hårdt i gashåndtaget (en "fjernbetjening" som sidder på siden af maskinen, ikke speederen nede på motoren) da kablet i hvert fald rev sig løs nede på speederen på siden af motoren. Da jeg fik det samlet og startede op ville maskinen godt starte og stoppe, men den køre med konstante omdrejninger, lige gyldigt hvor jeg placere gashåndtager (skala: hare - skildpadde). Jeg kan ikke rigtig se noget andet der bevæger sig, når jeg bevæger speederen nede på motoren. Skal der ikke være en forbindelse fra den speeder-arm dernede og til noget andet på motoren? På bagenden af motoren fandt jeg det som jeg har læst mig til på nettet og i repair-manuals hedder en govenor (en arm som sidder på selve motoren og har forbindelse ind i motoren). Denne govenor er forbundet til karburatoren, og når jeg flytte på govenoren gasser motoren op (den lille tap på karburatoren bevæger sig så spjældet inde i karburatoren åbnes). Burde dette ikke også ske når jeg flytter på speeder-armen/gashåndtaget? Nogen gode ideer til hvad der kan være galt? hvad jeg skal tjekke?
Jeg synes ikke lige jeg kan se nogen fjedre eller stænger som ikke er sat på, eller huller der ligner at det mangler en fjeder eller noget i for den sags skyld.
På forhånd tak,
Kim