Electrolux ESF 2440 bordopvaskemaskine tager ikke vand ind

Jeg har en Electrolux ESF 2440 bordopvaskemaskine, der er købt brugt. Den var godt beskidt, da den blev købt, og jeg rensede den godt og grundigt. Den kørte upåklageligt et par måneder, men så begyndte den at stoppe og vise fejlkoden "10. Det betyder ifølge manualen: ""1 Beep / E10       Water leaks                 Hose connections are loose."
"Household drain is clogged. Oversudsing."
"Tighten inlet hose connections at faucets"
"and washer. Unclog household drain. Use high efficiency detergent in amount recommended on label."

Vi har kontrolleret de ting. Fundet ud af, at det måske kan være en vandventil/magnetventil, der styrer, hvor meget vand, der bliver lukket ind. Det passer også godt med, at maskinen fortsætter med at vaske, hvis vi selv manuelt fylder vand ind i maskinen, hver gang den stopper, og vi trykker på vaskeprogrammet igen.

Er der nogen, der ved, hvor vi kan få den omtalte ventil, og hvad den hedder?

Mvh.

Lars
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har prøvet at det var hanen der ikke var lukket godt nok op, så der ikke var tryk nok til at åbne ventilen.

Men jeg syntes det lyder mere som om den ikke kommer af med vandet.. er filteret renset??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Grandoldman

Jeg forstår hvad du siger - du forholder dig til fejlkoderne. Det stemmer bare ikke overens med det, vi ser. For maskinene flyder ikke over - selvom vi fylder vand på manuelt direkte ind i maskinen. Det virker nærmere som om den stopper, fordi der ikke kommer vand nok til maskinen. Vi har nu bestilt en vandventil. Til andre interesserede kan jeg oplyse, at den har modelnummer: 1509575104, jeg har bestilt den på www.eloctrolux.dk i deres webshop, og at den koster kr. 153 med forsendelse og moms. De svarede dagen efter, at jeg stillede mit spørgsmål i modsætning til www.hvidevaredele.dk, der endnu ikke har svaret efter 10 dage, og de tilbyder ikke telefonsupport eller at svare på opkald per telefon.

Jeg vender tilbage, om det har løst problemet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis