Efter-isolering på loft.

Hej.

Jeg er pt. igang med, at skulle have efter-isoleret på mit loft og har nu fået hævet gangbroen.

Der ligger på nuværende tidspunkt 100 mm, så har planer om, at lægge 200 mm. ovenpå, så det ender med 300 mm. i alt.

Mit spørgsmål lægger på, at jeg selvfølgelig gerne vil finde det billigste på markedet leveret til døren. .

Jeg er dog i tvivl, om jeg skal holde mig fra GLAS-uld og udelukkende kigge ROCKWOOL ?? 

Hvad er forskellen - udover at GLAS-uld er noget værre (møg) at arbejde med for hud og svæld?

- Nogle vil selvfølgelig anbefalde papir-uld, men grunden til at jeg holder mig fra dette, er at vi har planer om at skifte tag på senere tidspunkt og derfor er blevet anbefalet at holde mig til bats/ruller.

Jeg har pt. fundet 95 mm. til 19,95 pr. kvm. (Skal bruge 140 kvm).
140 x 19,95 x 2 = 5586,- Hvilket i mine øre er billigt (Og her snakker vi GLAS-uld).

PRIMA-GLASULD. Er der nogle der har erfaringer med dette produkt?

Mvh. Dennis. 
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener Prima-glasuld, er noget forfærdelig stads at arbejde med, og at isoleringsevner ikke er så god, som på kvalitetsprodukter.

Jeg brugte Knauf da jeg efterisolerede mit loft, det hverken klør eller støver, jeg synes det er et helt fantastis produkt, til efterisolering af loft.

Papiruld er også en rigtig god løsning, når det blæses ind, ligger det helt tæt til spær mv.

mvh jens

Nu skal du ikke ødelægge mit gode humør Je_ns.

Jeg er netop ved at afslutte efterisoleringen af mit tag.

Med PRIMA isolering fra j&fix.

Det er almindelig Lamdaværdi 0,037.

Med hensyn til bearbejdeligheden er det blot et spørgsmål om håndelag. Skal jeg sige dig! 

For jeg er fra dengang der var rigtige ægte glassplinter i Glasuld.
Men faktisk har jeg ikke haft fysisk fat i hverken Isover eller Rockwool produkter de sidste 20 år!

@blw

Hvis det PRIMA isolering du vil bruge skal købes hos jem@fix.
Så kan de formodentlig slet ikke levere så store mængder på en gang.
Jeg har bare engang brugt "Prima" isolering, til at isolere et sænket loft, det kan bestemt ikke anbefale.
Jeg har nu her i forbindelse med renovering af køkken, igen skullet isolere et sænket loft.
Her brugte jeg Rocwoll super flexi a, det dur og kan selv hænge, indtil man får dem sikret med jerntråd.

Men er Knauf ikke samme pris som prima, jeg gav knap en tyver pr m2, for 95mm.

mvh jens
Tak for svar. Delte meninger kan jeg fornemme.

Det var faktisk ved j&fix jeg havde set det ja. Synes ikke, at hverken Stark eller de andre byggemarkeder kan matche denne pris.
- Men hvis de slet ikke er leveringsdygtige kan jeg jo ikke bruge det til noget.

- Jeg må indrømme, at jeg ikke har undersøgt videre omkring Knaus, da mit første indtryk var, at prisen var noget dyrere, - men jeg kan tage fejl.

Kunne forestille mig, at bearbejdeligheden er noget vigtigere ved opsætning ved nedsænket loft .
Annonce
Du kan sikkert godt få den lokale hjem og fix til at bestille lidt ekstra hjem til dig hvis du nu spørger
Her først på året, købte jeg Knauf rullebats i 95mm til knap 20 kr, pr m2, i den lokale XL.
Det krævede da lige lidt overtalelse, meeen....

mvh jens
@ je__ns

Det må jeg hellere lige få undersøgt. Jeg skal jo alligevel bruge godt 280 kvm. hvis vi snakker 95 mm.
Ja så må der være gode muligheder, når du skal bruge så meget.
Kikkede lige min fakture, jeg gav 15,95 kr + moms pr m2 i 95mm Knauf  ruller.
Og jeg købte kun 8 ruller, a ca 6 m2..

mvh jens

Jeg er helt  enig med je__ns omkring at Prima isoleringen ikke er nogen  behagelig oplevelse, den støver og kradser af pommeren til.

Kan ikke forstå hvorfor du mener det er et problem at efterisolere loftet med papiruld, fordi der senere skal foretages en tagrenovering, det måske fordi der ny tagkonstuktion på eller?

For når først isoleringen har sat sig, så blæser den altså ikke sådan lige væk, fordi taget åbens op senere i forbindelse med en udskifning af taget.

Jeg ville helt klart have valgt papiruld isoleringen, da denne sikrer en helt tæt isolering, samt nedsætter risikoen for ophobning af fugt i isoleringen, hvis man ikke i forvejen har en 100% tæt damspærre, inden for øger isoleringens tykkelse med 200%.

Jeg ville hvis det skulle være plade bats helt klart have valgt Knauf isoleringen, som jeg også har købt en del af til ca. 20,- pr. m2 gennem XL byg.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis