VW Polo bruger motorolie

Hej til alle brugere.

Vores søn har en VW Polo 1,6  6N fra 1997 med 260.000 km bag sig og han har haft den i foreløbig 4 år. Men den bruger en del olie, nok ca. 1 liter / 1000 km, men det er måske ikke unormal ?  Den kører med en almindelig 15/40 W og ryger ikke. Den starter og kører fint. Måske andre med samme problem ?

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
72 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Han kunne jo prøve med en tykere olie, her om sommeren kan den sikkert godt bruge en 40/80 motorolie. Det har jeg brugt på min GL 1100
Hej håndværkeren og tak for hurtig svar. Tykkere olie, tja hvorfor ikke og jeg snakkede med en Peugeot-ejer fornylig med samme problem når han kørte med 5/40 W, men når han skiftede til 15/40 W forsvandt forbruget. Det må vi ha' afprøvet...

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Skrevet af Poul A. på 25 aug 2012 14:16
Hej til alle brugere.

Vores søn har en VW Polo 1,6  6N fra 1997 med 260.000 km bag sig og han har haft den i foreløbig 4 år. Men den bruger en del olie, nok ca. 1 liter / 1000 km, men det er måske ikke unormal ?  Den kører med en almindelig 15/40 W og ryger ikke. Den starter og kører fint. Måske andre med samme problem ?


det er helt normalt for VW's motorer når de har rundet 200.000.
jeg har holdt mig til Golf2 1,8 og samtlige af dem jeg har haft brugte olie, har også haft en Passat fra 88 den var dog rigtig tørstig, men der havde motor også rundet 400.000

hvis du putter tykkere olie på din, får du bare en heftig ventilklapren.
menman ka reducere spildet lidt, ved at få skiftet div pakninger hvor man ka se motoren sveder olie

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej Gert og tak for info.

Ventilklapren : Det gjorde den faktisk i en periode - endda så meget, at vi optog lyden på en mobil og afspillede det for en mekaniker i vennekredsen, men han mente ikke det var unormal p.g.a. hydrauliske ventilløftere, men jeg husker desværre ikke om der var en anden tykkelse olie på da, for den holdt siden hen op med denne klapren.  

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Skrevet af Gert.m på 25 aug 2012 16:18


det er helt normalt for VW's motorer når de har rundet 200.000.
jeg har holdt mig til Golf2 1,8 og samtlige af dem jeg har haft brugte olie, har også haft en Passat fra 88 den var dog rigtig tørstig, men der havde motor også rundet 400.000

hvis du putter tykkere olie på din, får du bare en heftig ventilklapren.
menman ka reducere spildet lidt, ved at få skiftet div pakninger hvor man ka se motoren sveder olie
nu du skriver at det er normalt for vw motor at brugen en del olie nå de har gået 200000 så kune jeg tænke mig at at vide hvordan at det kan være at dem jeg har haft ikke har brugt noget særligt på trods af mangen km.Jeg har pt 2 hvor at den ene er 27 år og har 403000 km på tæller og bruger ikke en dråbe imellem olieskiftende (10000 køre på 5-40 olie).Den anden har ca gået 240000 km og den bruger ca  ½ liter imellem olieskiftende (10000 km 10-40). Desuden har jeg haft et par stykker mere. Den ene havde gået 350000 km da den blev solgt den brugte ca 1 liter imellem olieskiften.En fjerde jeg havde solgte jeg da den havde  gået 270000 km og den brugte ca 1,5 liter imellem olieskiftende.  

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Annonce
Jeg vil tro at dit olie forbrug vil kunne nedbringes hvis du får skiftet dine paraplyer i motor

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Paraplyerne : Er det dem, der sidder på ventilstammerne og skal forhimdre, at olien kan suges ned gennem ventilsæderne p.g.a. slidtage ?

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Skrevet af Poul A. på 25 aug 2012 21:12
Paraplyerne : Er det dem, der sidder på ventilstammerne og skal forhimdre, at olien kan suges ned gennem ventilsæderne p.g.a. slidtage ?
Ja de tætner ved ventistyrene, så olien ikke suser denne vej.

mvh jens

Hvis paraplyerne er utætte så vil den ose,det gør den sikkert også en lille smule men det kan også være udluftningen fra bundkarret der er stoppet til.
Faktisk forstår jeg ikke hvorfor der ikke er flere der bruger Swedol på deres ældre motorer, jeg har med stort held brugt det både på en ældre Scoda og på mine gamle motorcykler, det er som at få en ny motor.
Der er yderligere 62 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis