Hvilken Borehammer

Hej LDS'ere.

Kan se emnet er blevet diskuteret en del herinde men da kravet fra spørger ofte har været en maskine til under 1000 kr er svaret næsten altid endt på toolmate eller powercraft eller lign harald nyborg (skrammel)

Jeg søger en virkelig god borehammer. Har i forvejen en makita bhp 454 akku maskine med slagfunktion. Men det jeg mangler er lidt ekstra kraft til kopbor (primært træ, men 72 mm og opefter) Og mangler den større slagkraft en rigtig borehammer har. Et andet krav er også at den skal kunne fra koble rotationen så den kan bruges til mejsling af små opgaver, (bryde en flise op eller lign.)

Har en Bosch GBH 2-28 DFV i tankerne, men er det den rigtige eller er der andre input?

Lige nu er behovet minimalt men da jeg har samlet værktøj siden jeg var 11 og kan se kvalitet bare holder mange flere år skal det ikke være skrammel. Har i forvejen blå bosch, makita (alt akku), dewalt kap geringssav (2 stk) og noget festool er også på vej til hylden. Vil helst holde mig til de mærker og ikke have endnu et. Men dewalt skal jeg ikke have mere af. er kun efter kraftig anbeling af en tømmer jeg har deres kap geringssav.

Håber nogen kan komme med nogle råd.

Mvh. Brian
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Den Bosch kan du roligt vælge. ikke alt for stor, men masser af kræfter.
Her selv en tidligere udgave af denne pro model, og den banker stadig afsted, nu på 12 år....

Ellers kan jeg også godt anbefale Hiltis maskiner. Det er alstå også noget der er gang i. Formentlig lidt dyrere, og egentlig ret det samme du får at arbejde med

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø
kan varmt anbefale en borehammer fra hilti det virker bare.Jeg har selv et par stykker af dem

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Først lige til Jens.
Har selv overvejet en makita, og den model du henviser til må jeg indrømme virker som om er et godt tilbud. Men ser ud som om den ikke er med borestop så den kan bruges til mejsling, en funktion jeg ved jeg ikke kan undvære....

Og til Tr Tømre og Golf.
Hilti har jeg fået anbefalet en del og selv set lidt efter men ligger nok igen i den lidt for dyre ende til mit forbrug, boschen er nok også lidt overdrevet til det forbrug jeg har men vil have kvali og noget hvor jeg ikke ærgrer mig over det bare er købt for billigt.


Hilsen Brian
Jeg har selv en blå Bosch (kan ikke lige huske modelnr.) og den er jeg rigtig glad for. Behagelig at arbejde længe med og rigeligt med kræfter til mig. Den har også mejselfunktion.

Købte den ved Davidsen i Haderslev til en god pris.
De har i denne uge en anden model til 1250,-

http://www.swiflet.com/davidt/dabidsenhaandvaerker/uge32_2012/1/

Side 6.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Annonce
Jeg kikkede lige hvad nummer den makita har, vi har på arbejde. Den hedder 2450, og er med mejselfunktion, og kvik skift til den medfølgende borepatron. (og ikke 2460 som jeg skrev i tidligere indlæg) en er vist udgået, men en tilsvarende hedder nu 2470

http://www.carl-ras.dk/e-shop/el-va...rhr2470ft/

mvh jens
Hej Jens

Lige siddet og sammenlignet de 2.. virker som et rigtig godt bud. Men forstår bare ikke helt hvordan makitaen kan klare 24 mm bor i beton hvor boschen kan tage 16 i beton selvom boschen er på 850 w og slår med 3,2 joule og makitaen har 780 w og slår med 2,7...
Kan også se boschen kører med 0-4000 omd/min og makita 0-1100 kan der være fordele/elemper ved det?
Hvilken af de 2 får jeg mest for pengene??

Har fundet Boschen GBH 2-28DFV til 2099 på prishammeren. Nogen der har set den andre steder på tilbud??

Hilsen Brian
hej jeg har en hel ny GMC som skulle være pære dansk og går for at være en god maskine som kan det du efterlyser jeg har købt den på aktion du må da gerne give et bud på den du kan se den på nettet hvis du søger

PEK

 

Jens.
Du har ret, Så står der bare noget forkert på carl-ras siden. Må indrømme jeg hælder imod boschen, havde regnet med nogen kunne komme med en masse kritik af den men har ikke været tilfældet.
Tøser
Desværre ser den ikke ud til og være det jeg søger, men held og lykke med salget...

Nogen der kender en side hvor man kan finde oplysninger på hilti. Så der var en del lettere brugte hilti maskiner til salg men ingen af sælgerne skriver nogen form for data om dem og selv på hiltis egen side er de virkelig sparsommelige med data på deres produkter. Synes egentlig det er pænt ringe service at de ikke er mere åben omkring deres produkt.

Hilsen Brian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis