reol som ligner det er slitd

Jeg så her sidst dag en reol, som så slidt ud.

Jeg har en ide om at lave en reol der ser magen ud, ved at købe en gammel reol af træ som enten er træfarvet eller sort

Vil så male den sort, og på en eller anden måde slibe eller på andre måder for den til at se slidt ud, ved at nogle steder mangler der maling osv.

Det er lidt svært at forklar.

men havde en første ide ved at slibe det, men så kan man jo se det man har slibbet, på selve maling, så overvejede jeg om man kúnne smørre den ind i et eller andet og så male på det og så ville den jo skalle lidt af som maling gør hvis det bliver udsat for vind og vejr.
Håber nogle forstår hvad jeg mener og har en ide

wwww.elbogen.dk - Din El guide
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ihvertfald få maling, som " krakelerer "

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Så bliver det jo slet ikke så slemt, når jeg engang når til det projekt tak for hjælpen, manglede også lige ordet krakelere

wwww.elbogen.dk - Din El guide
Du kan eventuelt også lege lidt med lidt olie, som du dupper på reolen rundt omkring, derefter maler du med plastmaling, og vupti så vil malingen ikke binde på olien og er lige til at tørre af, og du vil opnå en "plettet" overflade.
Hvis du gør det oven på din grunder og gentager det et par gange, vil du opnå dybde.

Du kan også slibe(husk at kun slibe de steder hvor slid ville komme naturligt, kanter mm) et par gange og så give den et meget fortyndedet toplag, som du eventuelt tørrer lidt af med en klud, kan du opnå en slidt/hærget overflade.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også