Vandfilter?

Hej.

Jeg forstår ikke, når nu så mange steder i Danmark har (endda meget) hårdt vand, og alle konstant kæmper med kalkaflejringer i køkken og bad, at der så ikke sælges flere kalkspaltere eller osmosefiltre i Danmark. Det er faktisk stort set umuligt at finde en enkelt forhandler af inline filtre, der ellers virker som en meget nem og forholdsvist billig løsning.

Men går du på Amazon eller Ebay er der masser af tilbud på inline filtre, der nemt tilsluttes vandforsyningen uden de større indgreb i boligen, og de koster ikke mere end et par hundrede kroner stykket.

Så hvorfor bruger danskere ikke sådan noget? Er det fordi skidtet ikke rigtig virker mod kalk, eller er det problemer med godkendelsen eller hvad? Eller kan vi bare godt lide duften af eddikesyre og den dejlige motion, vi får, når vi skal skrabe aflejringer af armaturer og fliser?

- Flemming
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kunne forestille mig at dem du kan få til et par 100 kr kun er beregnet til et tappested, hvis du skal have et der dækker en hel hustand er det et helt andet prisleje vi snakker om.
ud over det er der drift og vedligehold af filter som også løber op, så alt i alt så er eddike(syre) nok den billigste løsning i længden.
jeg gad heller ikke have et sådan filter stående, de filtre jeg har set (godt nok på privat boring) er pænt store og ikke særlig kønne

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det er rigtigt, at det kun er til ét tappested, men så installerer man jo bare på hvert tappested. Så mange tappesteder er der heller ikke i en typisk bolig. Og vist skal der skiftes filtre en gang imellem, og det løber selvfølgelig op, men det kan slet ikke sammenlignes med, hvad danskere er parat til at bruge på deres boliger i øvrigt. Et nyt badeværelse koster hurtigt 100.000 kr., for der skal være indbygningscisterne, smart brusekabine, gulvvarme, granitklinker, underlimet håndvask, spejlvarme og hvad ved jeg. Men det falder ikke nogen ind at installere filtre for også at få bedre vand i rummet, så det ikke skal afkalkes så tit. Prisen kommer slet ikke i nærheden af, hvad man giver for mange af de øvrige dele af badeværelset, selv hvis du medregner vedligeholdelse over hele badeværelsets levetid.

Vandfiltre behøver heller ikke være grimme. Der findes mange modeller, også blandt de billige, der gemmes helt væk under vasken, eller bagved brusekabinen, eller hvor man nu har brug for at få noget filtreret.

- Flemming
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis