Nitter i Monelmetal - Størrelser ??

Jeg har mulighed for at købe nogle monell blindnitter i lidt større mængder end dem man køber ved den lokale bådpuscher. 

Og der er godt nok mange forskellige størrelser.
Hvilke størrelser tror i jeg skal købe hvis jeg vil have de tre gængse størrelser.. 
Både tykkelse og længde.
Jeg sejler selv i en Maxi 77

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så lad mig spørge på en anden måde..

Hvilke størrelser bruger du??



Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

når du skriver 4,8 x 25 - 30 læser jeg det som om de skal nitte 25 - 30 mm tykt alu sammen??
Ellers forstår jeg ikke de mål?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nitter skal være længere end tykkelse du vil nitte, x10 til fx 2-3 mm gods, x18 til fx10 mm gods, x25-30 til 15-20 mm gods.
Ville selv vælge 4,8 (5mm bor) og så i længder 15-20-30 hvis nitte er for lang er det kun et spørgsmål om der er plads bagved


Ps. Måtte lave en "ny" tilmelding, kunne ikke få min gamle kode (Gertsen) til at virke! Så jeg er ikke "ny" på siden

Kun en tåbe frygter ikke haven
umiddelbart kan jeg slet ikke finde monelmetal nitter der har 2,5 cm langt "hoved"
Men hvor tyk er en mast i godset..?
Beslaget kan jeg jo sagtens måle.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Ja umidelbart er 18 mm det længste jeg kunne finde.
Angående tykkelsen på nitterne, er det bedst at bruge samme størrelse igen, men er hullerne slidte/tærede, er det en fordel at bore op til næste størrelse.

mvh jens
De nitter jeg har skiftet på div både har alle været 5 mm, har dog sat nogle bøjler til lazyjack på med 4 mm
Kan også kun finde monel nitter som max 18 mm

Kun en tåbe frygter ikke haven
Kig på Nordjysk Marine .dk de har dem i "lange" lgd. helt op til 40 mm lange......

Tim  
 
Skrevet af svalebo på 21 aug 2012 19:17
Kig på Nordjysk Marine .dk de har dem i "lange" lgd. helt op til 40 mm lange......

Alle de nitter de har, der er over 18 mm lange, heder ikke Monel, men derimod Masterfix.
Og de skriver: Brug kun monelnitter til bl.a. master.
Jeg har selv luret på dem, men går man ind på Masterfix hjemmeside, er der intet om Monel.


http://www.nordjysk-marine.dk/produ...-stk-7937/

Men når nu Monel ikke findes længere end 18mm, kunne det jo tyde på, at behovet for længere nitter ikke er der.



mvh jens
UPSSSSSSS ''Den havdejeg ski ikke lige luret  MEEEN rart med nogle opmærksomme mennesker iblandt os

Tim  
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis