Det levende søkort (2010)

Hej
Er der nogle af jer der har fundet ud af hvordan man kan eksportere ruter fra Det Levende Søkort 2010 (USB-modellen) ?

I så fald..Hvordan gjorde du det?

PÅ Forhånd Tak

Razols
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige for at præcisere hvad det er jeg skal bruge det til:
Lave en rute i Det levende Søkort > Filen hvor ruterne er gemt skal så konverteres til et format som min kortplotter kan læse.

Men jeg kan ikke finde filen med ruter nogle steder. Heller ikke waypoints.
Nu er det 2012 jeg har men jeg højreklikker på ruten og exporter rute og så kommer der et vindue frem hvor jeg skal angive hvor jeg skal gemme filen.
Den forslår gpx format..

Jeg har så til gengæld ikke lykkedes med at få den ind i min gps.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det eneste der kommer frem når jeg højreklikker på ruten er:
Slet Nål
Skjul kortnåle
Ændre linie til areal
Opret ny registrering

´Hvad er det for en gps du skal have den ind i?
En garmin 62

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Kender ikke 62´eren, men det er lykkes mig at få "TCX" eller "CRS" formater ind i en garmin plotter/GPS. Hvis du ikke kan gemme dem i nogle af de formater kan du muligvis konvertere dem her: http://www.gpsies.com/convert.do
Annonce
Normalt vil der være en knap i øverste venstre hjørne under filer og så ned på export men det er der måske ikke??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nej, Ikke i DLS 2010. Desværre.
Nå det ser ud til at 2010 versionen ikke kan eksportere ruter / Waypoints. Derfor vil jeg nu prøve DLS-NG. Jeg går ind på http://www.tmapy.cz/public/tmapy/en/_products_and_services/product_areas/DLS_NG/dls_ng_dk.html men kan ikke downloade kortfilen. Nogle der har en ide til hvordan jeg gør det?? Har prøvet både dem primære download og de 2 alternative download sider. Men når downloadet når til omkring 6 % så går det ligesom i stå....
Findes der andre steder man kan downloade dem. Det er ’DATA-DHO-2012.ZIP’ filen det drejer sig om.
Skrevet af grandoldman på 12 aug 2012 10:34
Nu er det 2012 jeg har men jeg højreklikker på ruten og exporter rute og så kommer der et vindue frem hvor jeg skal angive hvor jeg skal gemme filen.
Den forslår gpx format..

Jeg har så til gengæld ikke lykkedes med at få den ind i min gps.


Har du prøvet at gøre det via Mapsource?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis