Forankring af tag (punkt-fundament)

Hej LDS´ere.

Jeg ska igang med et skur på ca 12 m2.

Udover der skal søges byggetilladelse, som ikke er gjort endnu (bare så i ved at jeg er klar over det)

Jeg laver et punkt fundament hvorpå der selvfølgelig kommer en bundrem. MEN, skal jeg sætte gevindstænger sammen med stolpeskoene som forankring? Eller skal jeg bruge et patentbånd der går hele vejen op til tagkonstruktionen.

Jeg kan SLET ikke huske hvordan reglerne er for forankring, hvor mange forankringer der skal være eller lign.

I princippet er det vel nok at have gevindstænger i sokkel, og så sætte spærene fast med gevindstænger og bolte også, eller hvad?

Jeg er tømrer, men er simpelthen ALT for længe siden jeg har haft noget somhelst med tag at gøre.

At ramme forkert er også at ramme.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stolpesko i dine punktfundamenter, som fastgøres til bundremmen.

Samles skelettet med sømvinkler, så er det fint nok med sømvinkler på spærene også ned til toppremmen, skydes skelttet dog kun sammen med søm,  så fastgøres de yderste spær med vindtræksbånd ned til bundremmen.
Troede forankringen skulle sidde tættere - eks. 1 pr. meter. Men jeg gør det på den måde du siger. Den ene side af skuret bliver bygget op mod husmuren, så det er jo også en forankring i sig selv.

Tak for info.

At ramme forkert er også at ramme.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis