Spartel ovenpå tapet

Hey hey,

Dette spørgsmål bliver sikkert stillet igen og igen, men jeg er ligeglad. Jeg har en masse savsmuldstapet, som jeg ikke kan lide, og jeg vil have skiftet det ud med noget glasfilt, som så skal males.

Problemet er bare, at tapetet sidder utroligt godt fast. Og der er flere lag mange steder, med maling imellem lagene, så det er ret så umuligt at fjerne med vand. Men kan man så ikke bare dække det i et tyndt lag spartel, slibe det glat og så sætte filt over?

Jeg hører så, at det kan få tapeten til at bule, men sker det også, hvis der er flere lag tapet/maling?

Hvis det går galt, sker det så med det samme? Dvs., kan jeg teste metoden på én væg og vente et par dage for at se, om det er en god løsning til de øvrige vægge? Eller kan der gå lang tid, før bulerne begynder at dukke op?

Jeg tænker også, om det overhovedet er nødvendigt at spartle for at gøre savsmuldstapetet jævnt nok til et lag glasfilt. Ville det evt. være nok, hvis jeg bare sliber det med en rystepudser? Findes der alternativt en slags spartelmasse, der ikke har nogen effekt på tapetklister?

- Flemming
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det buler op, og er du uheldig sker det først nogle steder efter der er sat filt op, og du begynder at male.

Tapet afrensning med opløser og stripper foretrækker jeg selv, men ved flere lag kunne en tapetdamper måske lette arbejdet lidt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også