Hævet fliseterrasse

Skal i gang med at lægge en hævet fliseterrasse. Men ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an. Selve det med et lægge sand og fliser er ikke noget problem. Det er mere det med at støbe sokkel. Hvor langt skal der være fra sokkelstenene med sand ovenpå til det undersiden af flisen? Man skal ikke kunne se de sokkelen da flisen skal gå ud over og der skal limes sten foran sokkelstenen.

Dette er den terrasse der skal lægges om og rykkes ca 1 meter ud. Men med det flisemønster i kan se på det nederste billede.



På forhånd tak
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sokkel og lime fliser på sand???

Men det dur ikke.

Det du har nu er en slags kantsten som danner afgrænsningen for stenbelægningen. (Som ligner mursten på fladen).

Kan du måske istedet hæve græsplænen lidt - eller lave lidt stensætning langs kanten af den hævede terrasse?
Har vist forklaret mig forkert. Jeg ved jo som sagt ikke hvordan man laver en hævet terrasse. Men regnede med at lave en sokkel rundt med sokkelsten. Der efter fylde hullet med sand, stampe og rette af ca 5 - 10 cm over sokkelstenene så jeg kan lægge fliser og de små ud over sokkelstenene. Der efter vil jeg lime en sten på forsiden af sokklen for at skjule denne. Håber den er bedreforklaret
Ja.

Men det er altså ikke en særlig snedig måde at gøre det på.

Det er jo udendørs med regn og frost og fliser der synker lidt! Lim og stable og klæbe sten er ikke sagen udendørs!

Det er jo ikke for ingenting at et fortov og en kantsten ser ud som det gør! :o)

Find på noget andet. Her er tonsvis af inspiration- og en lægningsanvisninger i lange baner!

http://www.ibf.dk/da
Super det kigger jeg på ellers vender jeg tilbage hehe
Hej.

Kan varmt anbefale http://www.wewers.dk/

Der er en masse inspiration samt guides under gør-det-selv-menuen.

God arbejdslyst!

/Lasse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis