lakere murstensvæg

jeg har en gammel murstensvæg indenfor så jeg godt kunne tænke mig man kunne se stenene inde bagved.  Kan man lakere den så man kan se murstenenes farve inde bagved stadigvæk og hvordan gøres det?

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke lige om du mener, gøre dem synlige igennem pudsen ?Det vil ikke kunne lade sig gøre, med står stenene frit kan du få en flot overflade ved at give stenene flere gange kogt lindolie med lidt terpentin i.
Der er vel en årsag til, at vægmaling altovervejende er mat. Jeg kan svært ved at se attraktionen i en blank væg, som jeg forestiller mig kan blive ret ulidelig med lys på.
Jeg tror jeg ville vælge alene at give en afrenset murstensvæg en gang forankringsgrunder.
Skrevet af Lee på 01 aug 2012 17:15
må man gerne give dem olie? troede det ville give skjoller?

Lindolie er ikke en alkalisk olie men en organisk og når du giver dine sten en omgang bliver de halvblanke efter flere lag. Du vil ikke kunne gøre den som højglans, det vil du iøvrigt hurtigt blive træt af.
Skrevet af Håndværkeren på 01 aug 2012 20:17

Lindolie er ikke en alkalisk olie men en organisk og når du giver dine sten en omgang bliver de halvblanke efter flere lag. Du vil ikke kunne gøre den som højglans, det vil du iøvrigt hurtigt blive træt af.
men så skal du vel have sikkativ i olien for at sikre den tørrer helt op for ellers bliver det vel noget kedeligt noget at fjerne støv og andet skidt fra?
Annonce
jeg vil egentlig bare ha det sådan middel da det slf ikke må blive for blankt

 

Ja der skal zigativ i lindolie for at det tørre hurtigere op, det er kun dråber der skal til og kun i den portion du har hældt op i en bøtte, til en halv liter skal der bruges ca. 5-6 dråber som så skal blandes grundigt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis