Skifte GU10 fatning - varme

Hej,

Jeg skal have skiftet alle gu10 fatninger i mine indbygningspots grundet køb af LED-pærer (mangler lige et par cm i dybden for at der er plads til nye pærer).

Umiddelbart, vil jeg tro, at jeg kan købe et par cm i dybden ved at skifte til en anden gu10 fatning ala: fatning. (nuværende fatning er ca 4 cm)

Men hvordan skal jeg samle de nuværede ledningerne med dem fra nye fatninger. Jeg tænker mht varme oppe i spotten er det måske ikke smart med en muffe? Jeg vil helst undgå et pille spot'ene ned og skifte hele ledningen.

Gode råd?


/Hans
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja helt klart det bedste, at skifte ledningen hele vejen, men det er ledningerne på de viste fatninger ikke lange nok til, og du skal jo så også have afmonteret spottene, som du jo helst vil undgå.
Måske kunne du lodde de orginale ledninger, direkte på de nye fatninger, evt lodde ledningerne sammen, og isolere med krympeflex. (ved ikke om krympeflex findes i mere varmefast udførelse)

Dioderne varmer jo ikke, men spottene skal kunne klare, den max watt der er påstemplet.
mvh jens
Diode pærer bliver nu pænt varme, dog ikke nær så varme som halogen.
Mine 5W LED-pærer (SunFlux) bliver i hvert fald så varme at man ikke kan holde ved dem med fingerme. 

Lodning vil jeg også gerne undgå (ja jeg er lidt sart ) da spot'ene allerede sidder i loftet (30+ stk) og vil derfor gerne undgå at fedte alt for meget med dem.

Er det ulovligt/dumt at bruge en god gammel samlemuffe?
Hvad med noget ala (klemme) ?

Kan man iøvrigt købe en løs gu10 fatning i et byggemarked (for lige at lave en hurtigt test i weekenden)

/Hans
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis