Tilslutning af afløb på 60mm (indre mål) støbejernsstuds

Hej - ny på forummet her - har været forbi og læst mange gode tråde, men nu har jeg et spørgsmål, jeg ikke kan finde svar på.

Jeg er ved at sætte nyt køkken op i en lejlighed fra ca 1930.
Hvordan skal jeg tilslutte afløbet fra vasken til faldstammen? Tilslutningen af den gamle vaske virkede meget klampet: Her sad det gamle afløb bare løst i studsen på faldstammen. Studsen på faldstammen er ca 60mm indvendig og 75mm udvendig. Mellemrummet mellem afløbsrøret (50mm) og studsen var fyldt ud af noget kit-agtigt materiale.

Jeg har kigget rundt på nettet for at finde en 50/60 eller 40/60 "rørforbinder", men det eneste jeg kan finde er 75mm og 110, og de passer naturligvis ikke ned i studsen.

Det ville være rigtig dejligt hvis nogen herinde kunne fortælle mig hvordan jeg på nogenlunde ordentlig vis får tilsluttet afløbet til faldstammen.

Bedste hilsner
/adam
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Studsen på faldstammen er ca 60mm indvendig og 75mm udvendig. Mellemrummet mellem afløbsrøret (50mm) og studsen var fyldt ud af noget kit-agtigt materiale.

Den løsning, du omtaler, er ikke ualmindelig, når det drejer sig om sammenkobling af PVC og støbjern med en så minimal forskel på diameteren.

fase
Tak for hjælpen begge to!

je_ns<< Sådan en ser fin ud, jeg går ud fra at afløbsrøret skal føres så langt ind at det slutter inden i studsen, er det rigtigt?

S.fabrin<< Nåh okay, ja så er det jo nok en ok løsning. Kan jeg bruge noget almindelig anti-mug-vådrumssilikone eller er der noget særlig kit jeg skal bruge?
His du bruger den viste muffe, skal du føre 50mm røret et stykke ned i støbejernsrøret.

Men som nævnt vil en gang fugemasse, også være en løsning, men brug som du selv er inde på, noget fugemasse der er beregnet til vådrum.

mvh jens
http://www.vvshandel.dk/shop/mengerings-saet-50mm-316881p.html

Fugemasse - eller en tot hø!

Det går sgu' ikke med den slags fusk nu om dage!

Passende pakninger eller tætningsringe er hvad der skal til!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis