JABLOTRON Oasis Alarm GSM problem

Hej

Er der en der er skarp til disse hus alarmer.   ?

Problemet er jeg ikke kan få GPRS til at fungere. Så jeg kan ikke nå alarmen fra internettet som den nu er lavet til.   Ved en SMS status besked skriver den GPRS : OFF.  

Hvis jeg sætter simkortet i en smartphone er den på nettet med det samme. ?

APN på alarmen er sat rigtigt og det er et CBB kort der sidder der i.

Har forsøgt at nulstille GSM/GPRS uden held.  
Der er ikke pin kode på sim. 
SMS virker fint, og sender ud ved alarm uden problemer.

Håber nogen kan hjælpe.

mvh

Jacob
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har efterhånden sat et par hundrede op af dem.

Du skal prøve med et andet simkort, for lige at teste om det er senderen eller kortet den er gal med.

Har du målt signalstytken på din Oasis?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej

Tak for svaret på tråden..

Jeg har forsøgt med et andet simkort, og det var samme problem.    Ved sms status skriver den følgende :

GSM: 50%
GPRS: OFF
MS1: OFF
MS2: OFF
MS3 : OK

Det er den GPRSFF jeg er lidt utilfreds med

Jeg har søgt manualer og læst alt igennem, og kan ikke finde en måde at slå det til på.  Jeg ved ikke om tidligere ejer at alarmen brugte web delen af det, og om det evt. blev slået fra.

Jeg ved at mit cbb kort har GPRS aktiveret, samme havde TDC kortet jeg forsøgte med, og det virker jo også så snart det ryger i en telefon. ( har prøvet 3 forskellige nu )

Så jeg er lidt lost nu  

Håber du kan et trick  ..

Mvh

Jacob

brug dette program til at fikse det http://www.jablotron.com/en/Download/software/oasis+systems+software/olink+multi+language+software+v+2+0+4/?doid=2150

der er faktisk også en update til GSM modulet. http://www.jablotron.com/en/Download/software/?dcid=2

Har allerede O-Link.. Er jo det jeg bruger til at tilgå enheden med.. Det er så Internet delen jeg har problemer med. Men en opdatering var måske en mulighed ja ? Hvad siger Weizo til deT ?
Hvis ikke senderen er up-to-date skal du prøve at opdaterer den!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis