Hvad koster akustik gips plader

Hej forum

Vi har en 38m2 stor stue, hvor vi lige har revet de gamle 60*40 gipsplader ned. Planen er nu at der skal sættes et nyt glat gipsloft op.

Jeg leger lidt med tanken om at i den forbindelse, at få en bane rundt langs alle væggene med akustik gips plader. Jeg har søgt på nettet, men kan ikke rigtig finde nogen priser på dem.
Er der nogen der ved, hvad sådan et akustik plade koster, og hvad størrelse den har, om det er alm. gips plade størrelse.

Endelig.
Den gamle forskalling sider med 40 cm i mellem. Og over den ligge isoleringen selvføgelig ned til. Men jeg regner med at krydsforskalle en gang, for at få det til at passe med med overkant vægge. Er der noget jeg skal være opmærksom på her, mht. akustik pladerne ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få dem i flere størrelser men også i alm gipsplade størrelse.  du skal vel have nogle på 60 cm

Har du været på denne side - Her kan du da få lidt inspiration, der er mål m.m: http://www.gyptone.dk/inspiration/3d+produktvisning/gyptone+big

Prisen kan jeg ikke huske, men det jo bare at spøger trælasten.

En anden gang ville jeg ikke pille de gamle gips plader ned, det havde jo været fint med 2 lag gips. 40 cm passer lige til 120 cm gipsplader.

Normalt ville man vel lave akustik felter inde i rummet og alm gips langs vægge. 

Når du sætter akustik op skal forskalningen ikke være bag hullerne i akustikken, have du valgt to lag gips skulle der heller ikke være gips bag hullerne. Ellers mener jeg ikke der er mere at tage højde for.

Husk at få trukket til el-dåser og så din dampspærre.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hej lopus

Grunden til at de blev pillet ned, er netop for at jeg kan lave strømmen i loftet, som vi vil have. Det er langt sjovere at gøre nede fra, end oppe fra :-) og resterne af den eksisterende dampspærre var ikke meget værd, så det var også lige så meget for at få den i orden.

Dvs. Når jeg kryds forskaller, så gør det ikke noget, at dampspærren støder helt ned til overkant af akustik pladen ?

Synd du ikke kan huske priser. Heller ikke om det er pebret, eller til at betale ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Rent akustisk er der ingen idé i at monterer perforerede gipsplader i loftet langs væggen.

Og fordi gipsplader skal være understøttet på alle kanter skal forskallingen osse være opsat derefter!

Men bortset derfra kan det jo være fint at lave en frise, skyggefals eller anden afslurning langs væggene!
Så det bare hos en kunde engang, og hvor meget det hjalp. Ca. 1m fra væggene, hele vejeb rundt i en bane, satte de akustik loft op. Og ud over at det så ret så fedt ud, virkede det også utroligt godt.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Nå på den måde!

Men med 1 m brede plader hele vejen rundt vil de jo osse dække over ½-delen af loftarealet! Ca.
Ja, altså en meter fra væggen, sad akustik "banen".
Kan du heller ikke huske, hvad sådan nogen akustik plader koster. Kunne forestille mig, at de er nigen gange dyrere end en alm. Gips plade, eller også er de sindsygt meget dyrere end alm. Gips

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis