Skotrende ved sammenbygning

Hej stå og skal have lavet en tilbygning til mit hus . hvor hoved huset er med 52grader tegl tag og tilbygningen bliver 8 grader tagpap tag . jeg har aldrig prøvet og lave tagpap tag og sammenbyg dem ( har lavet tegl tag med skotrende før)  Mit spørgsmål er nu hvad er den rigtige måde og sammenbyg det på . lad man tagpap taget gå ind under teglene og lidt op under så . Altså så tag vandet løbe ned på tagpap taget  Eller bygger man en traditionel skotrende har prøvet og tegne et billede . det er ved de optegnet streger .
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer lidt an på om du har undertag eller om det er understrøget / danflock tegl du har på huset... ?
Okay, jamen så er det fint nok bare at lade tagpappen rende et stykke op under teglene, husk at lukke mellem tegl og tagpap med rygningskit, så fygesne osv.. ikke finder ind denne vej, husk også at etablere ventilation, da der måske var ventilation ved tagfoden, som jo bliver lukket til i forbindelse med den anden bygning.
Perfekt . så bliver det løsningen tak for hjælpen
Hej.

Jeg står i lidt den samme situation lige nu. men min tilbygning er en udestue med plasttag.
Hvordan er det bedst at lave sammenfletning med husets tag når det er af tegl?
Sammenfletningen ved mig er lige som vist ovenover.

Mvh Daniel 
Annonce
Det skal laves lidt på samme måde. Du kan dog ikke få plasttag op under tagsten, så du bliver nødt til at lave en rigtig skotrende.
Altså tagpap ca. 30- 35 cm op under teglsten eller under undertag som du nu har. og ligeledes tagpap ud under dine plastplader. Den bagerste kant af tagpap bør gå ca 1 cm lodret så vandet ikke kan skylle ind over der.
Normalt monterer man enalu skotrende profil over tagpap, men det er ikek så nemt at gøre selv med forskellig hældning på tagflader. Men tagpap løsning alene er også ok.
Det hele hviler på tagkrydsfiner.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis