Bar stiger på min gaskedel

Jeg har et beretta 16rsi med tilhørende varmvandsbeholder Idra M60 liters. Mit problem er at bar stiger og er derfor nødt til at lukke vand af systemet ca 1 gang om dagen. Har fået undersøgt gaskedel og har fået besked på at det må være varmvandsbeholderen der er utæt. Er der nogen der ved om det er muligt at udskifte dele i beholderen selv og hvilke dele kan der være tale om ?
Hilsen tvilling

Tvilling
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sandsynligvis spiralen i varmvandsbeholderen, der er utæt, så trykket i dit radiatorsystem stiger til det samme som på dit drikkevand. Det er vist bare at skifte varmvandsbeholderen.
Tror ikke det findes. Teoretisk kunne man godt lave en beholder, hvor det kunne lade sig gøre, men jeg har bare ikke set den. Kik på hvor rørene fra fyret går ind og ud af beholderen. Hvis det ikke er gennem en flange, som du kan afmontere, så kan du vist godt glemme det.
Kender ikke lige denne kedel, men en def. exp. beholder gør at tryk stiger meget når vand bliver varmt.
Hvis trykket stiger uden du bruger det er det sikkert vv spiral der er utæt. hvis du kan shunte/adskille vv(sommer) delen fra varmedelen.
Hvis trykket ikke stiger, skulle du være sikker

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis