kop bor sæt.

hey der ude..

jeg er på udkig efter et kopbor sæt,har haft brug for sådan et sæt mange gange nu hvor jeg har været ude og låne.. så nu har jeg bestemt mig for at jeg vil ha mit eget sæt, og er trætte af de billige som ikke dur mere end en gang.

så hva vil i andre der ude anbefale mig, det skal selvfølig være med så mange kopper så muligt.
men da det stadig er til hobby brug har jeg tænkt mig en pris på ca 500 kr + - måske en 50 kr..

så hva har i af gode bud.. ?

takker på forhånd og forstat god søndag.

det rigtige værktøj - det halve arbejde :P
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Onkel Harald har faktisk et virkelig kvalitets sæt, Viking HM Hulsavs sæt med 10 dele til 598,00 kr.
Søg på nummer 4238
Skal der laves huller i gips er det HM kopbord du skal bruge. til alt andet er bimetal/hss og hvad de nu ellers hedder fine.
Ved nærmere eftertanke så er HM udgaven fin til alt undtagen metal.
og her er sættet. http://www.harald-nyborg.dk/p4238/viking-hm-hulsavsaet-10-dele
og her er så den anden type. http://www.harald-nyborg.dk/p6464/nakachi-hulsavsaet-el-vvs
sidstnævnte er ikke god til mineralske produkter da de for et godt ord bliver sløve.

Jacob
sige tak for de gode bud dem vil jeg se nærmere på ..

men hovedsageligt er det bare til gips osb plader ved alm ombygning de skal bruges til ..

det rigtige værktøj - det halve arbejde :P
Det er lidt et paradoks.
den med de små tænder (bimetal) laver de pæneste huller men har problemer med at komme af med savsmuld mm og bliver lynhurtigt sløvt i gips.
omvendt så er HM bor gode til at komme af med matrialet men de laver bare ikke særligt pæne huller og de duer ikke i metal. laminat bordplader og plastic kan de lave hul i, men det bliver ikke pænt.

Var det mig der skulle vælge så ville jeg købe bimetal sættet og et par løse kopper i HM til hullerne i gips, men kun fordi de små tænder laver pænere huller. skal det ikke kunne ses det du laver og har du råd til et par mm flosser mm. så køb HM modellen.

Mit kop bords sæt er et luna købt i carl-ras på messe tilbud til få hundrede kroner. idag er prisen en helt anden.
http://www.carl-ras.dk/e-shop/bitsboroghulsave/hulsave/hulsavsaet/hulsavsaet12dele/


Jacob
Annonce
Et underlag der kan bores ned i kan gøre resultatet noget pænere

 varmetossen

Ikke rigtigt. Det bedste er at bore ind fra begge sider. det plejer ikke at være noget problem. Borer man ned i et underlag flår man stadig de sidste fibre i overfladen.

Jacob
Jeg tror bare at i lader jeres maskiner løbe alt for stærkt, især i starten af hullet.
Jeg har skrevet om netop det med at knokle med værktøjet før. Det er en total misforståelse, det er maskinen der skal arbejde, ikke den der styre den.Lad maskinen arbejde langsom i gips plader selvom det så tager dobbelt så lang tid at bore igennem, det giver langt pænere start og afslutning.
De kopbor der har små tænder skal trækkes ud af hullet mange gange så spånen kan komme ud, så giver de også flotte resultater.
Harald Nyborg har også bi-metals hulsave, de viker fortrinligt i metal, selv rustfristål kan de klare-
De er noget fintande til træ, men med tålmodighed, og masser af "udspåninger" klare de det også.

De har dem i løs vægt, så kan man selv sammensætte sættet, og suplere som behovet opstår-
VIKING HULSAV Ø 54 MMwww.harald-nyborg.dk/search?q=viking

mvh jens
Så lige at der er et sæt på tilbud i ALDI

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis