Beton tegl 8 grader hældning hjælp

Hej er ved og skal have lavet en tilbygning til huset.  grundet jeg har 2 kviste og den måde tilbygning kun kan være gør det at det ikke er muligt at lave mere en 8 graders hældning på taget. hoved huset har en hældning på 53 grader og er med danflock beton tegl .  Problemet er nu at tilbygning grundet dens hældning kun kan få tagpap tag og i min verden er tegl det eneste rigtige samt at jeg ikke bryder mig om synet af tagpap. , Vil det være en holdbar løsning at lægge 21 mm tagkryds finer 2 lags tagpap. og derefter lægge danflock tegl oven på . mere for synets skyld .   eller vil det blive nået .... som risikere og blive utæt i fremtiden  . Danflock teglene er med velcro så de monteres ned til 20 grader uden montering af undertag.   Men er mere bange for når de kommer ned i 8 at der kan risikere og kommer fye sne eller ligne op og lægge sig på under tag og komme væk .   Og hvordan hvis man vælge og sælge huset en dag og teglene jo ligger i så lav en hældning .  ER DET EN GO ELLER NO GO
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville klart sige at det er en dårlig ide. Det er aldrig en god ide at gå udenom monteringsvejledningen, og jeg kan kun se dårlige ting ved at lægge tegl på så lille en hældning. Du vil få alvorlige problemer med at få det tæt, og endnu vigtigere, HOLDE det tæt. Skal det være noget der ligner tegl, så vil jeg anbefale at du ligger stålplader ala disse:
http://hp-staaltag.dk/page/exclusiveteglstensprofil.html

Er dette heller ikke noget for dig, så er der nok ikke andet for end at leve med tagpap. Eller finde på en anden tagkonstruktion.

Det kan ikke nytte noget på den måde - Mr. Maggo.

Når du er kommet frem til en så helt igennem håbløs løsning - så må du tænke om.

Med risiko for at fornærme dig i, og på denne tid af døgnet, så er det karakteristisk at den glade amatør kun ser een løsning. Hvorimod fagmanden og -kvinden ser et antal alternativer.
Og beder dig om at vælge den bedste.

Altså der skal omprojekteres.

Der findes jo altid mindst 10 løsninger på et problem!

Din løsning er NO GO!

Find på noget andet.
Eller lær at elske tagpap.
Eller brug zink, glas, græstørv eller find en anden tagløsning til din tilbygning!

Jamen der er da en anden løsning og det er at fjerne den ene tagside og min store kviste og så bygge højere så der kommer mere hældning . Men det er en NO GO da hoved bygningen er bygget færdigt , Grundet nået familie halløj stå vi og skal bruge mere plads så vo blive nød til at opfører en tilbygning . Tænkte også lidt på zink taget det er jo sindsygt flot når det nyt men så får den patina farve og det bryder jeg mig heller ikke om . Må nok bare leve med tagpap.
Men 8 graders taghældning, kan det heller ikke være meget synligt hvad der ligger på taget.

Tagpap er helt klart det bedste valg her ja, havde du haft 10 graders taghældning havde du kunne bruge tegltag med passer jo ikke helt sammen med dine betontagsten på hovedhuset.
Netop Mr. Maggo.

Og den 3. løsning kunne være at lave fald "den anden vej"

Der er ALTID et alternativ! :o)
Har du fået styr på det hele og taget en beslutning, et listetag med kulsort tagpap kan man virkelig ikke synes er grimt...
Har du styr på alt til myndighederne?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis