Aircondition i bilen - service

Jeg har en peugeot Partner fra 2006 - hvert år har den været til service ift AC. Men som regel er det udluftning og efterfyldning af en eller anden væske....Det må jeg da kunne klare selv??? Ikke.... Men hvordan gør man mon det?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig er det noget du kan gøre selv, du skal dog lige lære det først. Mange gange lære vi af fejl vi har begået ! Så det er sådan set bare at klø på
samt tørfilter kontrolleres samt sporstof for utætheder, samt samt - er det 300 vinger det koster - eftersynet?

 

Hmm har ikke styr på prisen. tænkte blot at det måtte være simpelt... men nej. Må have det klaret ude i byen
Hvorfor er der eftersyn hver år?, dengang jeg var mekaniker, var det eneste eftersyn i forbindelse med service, om ac'en virkede.. og hvis den ikke er utæt, så virker den som regel, lige ind til den bliver utæt, eller går i stykker på anden vis..
Det,man endeligt skal huske ... Og som mange flemmer, er at "motionere" anlægget. Dvs starte det en gang imellem, også om vinten. Kølemidlet virker som smøring til alle de mange små fummi o-ringe, der sidder i alle samlinger, hvor der er rør. Og det kan være mange! Blot een urær pakning, forårsager en eftersøgning og udbedring plus påfyldning, hvor det ikke var nødvendigt, hvis man bruger ac anlægget engang imellem.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis