loft, forskalling

I mindre rum skal jeg opsætte spredt forskalling - inden de senere plader . Er der regler der skal overholdes. Der skal anvendes den ældre teknik med at fugte pladerne inden opsætning ,så de ikke hænger (med lister langs vægge og samlinger). De skal ligge mellem bjælkerne (afst. 120 cm) (længde ca. 3,75).
Forskallingen skal ligge under loftrummets ældre gulv(1.etage endnu ikke renoveret) - altså på det gamle uisolerede bræddeloft. Med hvilken afstand skal forskallingen opsættes - og hvordan med afstand omtrentligt mellem skruerne ? Kender nogle svarene !?

A&beta
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvilken loftbeklædning du skal have op, er det gipsplader, skal disse i hvertfald ikke fuges inden de opsættes.

Husk der er et brandkrav til dine lofter / etageadskillelse, dvs.  min.  100mm fastholdt isolering, evt. med spredt forskalling pr. max. 300 mm, samt en godkendt loftbeklædning.

Nu skriver du hvilken  afstand mellem skruerne, dette kræver jo vi ved om det skal være gipslofter, eller anden loftbeklædning  der benyttes.


  Tak for svar  - Jeg tror der er tale om 'masonit' - og lofterne er kendt i ældre bygninger her på Ærø .De skulle efter sigende være lovlige - jeg havde tænkt at isolere oven på bræddeloftet ml. stue og 1.etage for at undgå arbejdet  'nedefra'  !

A&beta
Okay, jamen det er jo væsentligt tyndere materiale, så kan godt forestille mig det skal forskalles lidt tættere, med mindre det "strækkes" som du selv skriver.
 Tak for info

A&beta
Fugte pladerne ???

Hvis det er alm. 3,5 mm masonite så er det med garanti ikke godkendt som loftbeklædning - slet ikke med bagvedliggende hulrum.

Heller ikke på Ærø! :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis