Punkteret ring på bassin

Ville lige sætte datteren 10.000l store svømmebassin op i dag, og pumpede så den store ring op med luft, for at finde ud af den er utæt...

Ringen er jo 4 meter i diameter så ikke sådan lige at søge huller ikke på traditionel vis, nogen der har et godt fif her til at lokere hullet ?

Havde selv tænkt på opvaskemiddel og en smule vand i ringen, også puste den op, men kræver måske lidt held at få den til at presse luftbobler ud af hullet, hvis ikke det ligger i bunden af ringen jo...
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil tro du kan lokalisere det ved at pumpe luft i ringen, gøre denne våd og lægge et stykke tyndt plastik omkring ringen, så skulle det gerne bule ud ved hullet. Du flytte plastikken hele vejen rundt. Så nu ved du hvad du skal få tiden til at gå med Søndag.
He he ja, så ville det nok være nemmere med en forstøver med sæbevand i, men det jo en ret stor ring, med "samlinger" på undersiden, så man kommer bare hurtigt forbi hullet uden at opdage det.

Plan B er at fylde ringe med flamingo granulat, hvis ikke det lykkedes mig at fikse hullet...
Hvis luften løber rimeligt hurtigt ud, så er det let at finde med sæbevand.

Ellers er det bare at pumpe den hurtigt op og så lytte..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Er det så ikke snart lige så billigt at købe en ny, for flamingo granulat er da ikke billigt i de mængder. Og hvad havde du så tænkt dig at gøre til efter året ? Og så købe den lidt dyere version med stål kanter.
Skrevet af grandoldman på 29 jun 2012 22:00
Hvis luften løber rimeligt hurtigt ud, så er det let at finde med sæbevand.

Ellers er det bare at pumpe den hurtigt op og så lytte..

Det gør det desværre ikke, henover en 2-3 timer bliver den halvflad, så er et  mindre hul.

Og det er midt i "byen" her i kirke helsinge, så der er ret meget støj hele dagen, så svært at høre, ellers må jeg forsøge efter kl.22, hvor der er lidt mere roligt her.
Annonce
Så meget flamingo tror jeg ikke der går til, men jo har da også overvejet at købe en ny i stedet for, de er jo langt nede i pris...

Alternativt kunne jeg selv lave granulatet til det, men sviner jo en hel del...

Fyldte jeg den med flamingo, ville det bare ryge på genbrugen her til efteråret.
Så skal du bare flytte her over, her kan vi om aftenen høre en knappenål falde til jorden på 100 m. afstand. Jeg flytter aldrig tilbage i nærheden af en by, der er jo støj døgnet rundt.
Det er heller ikke med undertegnet gode vilje, at vi er flyttet hertil....

En prioritet for børenes og kærestens skyld, men undertegnet føler sig ikke helt hjemme her.
det er bare så ærgerligt, den er jo ikke helt billig sådan en.
Der skal en speciel lap til for at det kan holde, havde et mindre bassin, pumpede den helt op, gjorde den vår, intet resultat,, prøvede søbevand, intet. Fandt det til sidst ved at følge kanten rundt, med hovedet og læberne tæt ved kanten. Forsøget mange forskellige lapper selv en cykellap, det holdt ikke. nu har vi købt en ny, og jeg har gemt de medfølgende lapper, et sikkert sted, så jeg ved jeg kan finde dem igen, hvis...

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Ja, det koster da ca. 1000,- fra nyt.

Har også heldigvis gemt de lapper der var med, så med mindre hullet er i selv kanten hvor det er svejset til selve bassinet, så håber jeg på at kunne lappe det.

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis