Gulvbehandling lud-lak skal det se sådan her ud?

Hej 

Jeg har fået høvlet og slebet mine gulve og fået lagt lud-lak på 2xlud og 3xlak. Jeg ved ikke så meget om gulvbehandling og har fulgt lidt med i processen, og jeg undre mig ret meget over det.

Efter der var lagt lud på, var der store firkantede plamager som stadig er der efter mellemslibning og lak. For mig virker det som om at han har lagt nogle søer med mere farve nogle steder end andre, eller overlappet farven mere nogle steder. Han siger at træet bare suger forskelligt og sådan er det. Stemmer det?

Jeg så resultatet efter første gang lud, og efter to gange lak. Det var hvidere efter første gang lud. Han siger at der er lagt 2xlud på og det bare ikke kan blive hvidere, men jeg kunne ikke se forskel fra første gang lud til anden gang. For mig virker det ikke som han har givet det 2 gange.

Efter anden gang lak var der noget der lignet papirstumper lakeret ned i lakken, savsmuld, sand og andet skidt i lakken. For mig virker det ikke rigtigt. Han siger det er overskydeene farve og er helt normalt og han sliber det væk i mellem slibningen.

Efter han har slebet så var der stadig nogle af de papir klumper under lakken men det sagde han at det ville forsvinde efter den sidste gang lak, hvilket han har påført i morges.

Der er andre ting som et trin hvor han ikke har behandlet den lodrette del. Bag nogle lave radiatorrør er der ikke slebet eller behandlet, fordi han siger der kunne han ikke komme ind og de håndsliber ikke.

For mig virker det som noget hø, (selv om jeg lige må vente og se det endelige resultat i aften, jeg har dog ikke meget tiltro til at det kommer til at være bedre), og jeg har ikke meget lyst til at betale for noget hø. Er jeg helt gal på den?





Historien:
Jeg har fået lavet mit gulv af en gulvmand. Det har været svært at finde ud af hvilken løsning jeg skulle vælge. Alle jeg snakker med har en forskellig historie. Det er fyrtræ som skal være hvid i det med lak på løsningerne er olie-lak, lud-lak, hvid pigmentere lak, pigment der polleers ud og lakeres. Jeg valgte lud med lak på, da det virkede som det var det flest brugte og var sikkert.  
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forstår jeg det rigtig,, når det IKKE er hvid lak der er lagt på,, og de to nederste billeder,, er de meget markante hvide pletter noget der er på gulvet, eller er det fejl i billede,???
Ja det er ikke hvid lak, det er lud med lak på.

De hvide pletter på billede, er de papir stykker jeg skriver om. De er nede i lakken, nogle af dem stikker op. Og som sagt det er ikke det eneste der var i lakken.
Ja han siger det er overskyedene farve, men fra hvad?
hvad med de hvide plamager fra luden, er det normalt? Se billede 2 nederst i højre hjørne.
Annonce
Jeg ville lægge luden på, med en fladmoppe for ens struktur, altså minimere overlap,, dagen efter polere gulvet med en sort eller grøn pads,, så gulvet fremstår ens hvidt over hele fladen,, gør det ik det,, ja så kommer det ikke til det når lakken kommer på for lakken gør ikke noget ved det hvide, det lukker kun overfladen,, så i dit tilfælde ligger fejlen i bunden,, sååå bum bum havde jeg lavet det, og kunden havde sagt som du gør, ingen diskution, jeg havde lavet en ommer,
Jeg har ikke set ham polere luden, kun den næstsidste lak.

Men det lyder til at det er som jeg har forventet. Der burde ikke være ujævne hvide plamager. Han argumentere med at det er der ikke noget at gøre ved og at det er sådan noget mærkeligt træet gør. Hvad pokker kan man gøre nu, er det bare direkte til ankenævnet?
Igen en ting er hvad han siger, hvad du siger og hvad jeg siger. Hvem har ret, og kan dømme i sådan en sag?
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også