Terning med skruehuller

Prøver at forklare det så godt jeg kan.

Jeg vil gerne sætte flere aluprofiler (L-formet) sammen til et stel som danner en kasse. Dertil skal jeg forbinde hjørnerne.

Jeg forestiller mig en eller anden lille metal firkant med skruehuller på alle sider. Altså en terning med skruehuller på samtlige sider.

Findes det? (og giver mit spørgsmål mening?)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hensor2

Mener du maskingevind m3 eller m4 & bruge en gevindstang eller maskinskruer med undersænkede hoveder. (mange muligheder)

Du må nok selv lave det, tror ikke det er en hyldevare.

Prøv om du kan købe en firkantet stang i allu. hvoraf du skærer nogle små terninger, efter-følgende filer/sliber du dem pæne.

Streng taget behøver du kun gevind på de 3 sider af den.

Kan/vil du ikke forklare hvad det skal bruges til, måske vil det lette lidt på forståelsen.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
hensor2

Det ser fint ud, ku' du så ikke "nøjes" med at lime de allu-profiler sammen med noget Araldit.

Lav evt en prøve først, du skal sikre dig at der er fuld kontakt så du får den største limflade.

Der kræves at dine "ender" er 100% i vinkel for den bedste vedhæftning, så skær/fil/slib enderne så nøjagtigt som overhovedet muligt, men er et stort arbejde som er tidskrævende.

Mener at huske at der på et tidspunkt kunne fås nogle plast koblings dele der passede til allu profiler.

Eller endnu en mulighed: Lav selv nogle "koblings elementer" i feks. teak/eg  evt. lakeret, det vil måske "stå" fint til allu.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der findes jo noget, som ligner det du beskriver, prøv at se på www.porsa.dk
Hej Carsten.

Det eneste jeg kan finde på porsa.dk som evt. kunne bruge er: http://www.porsa.dk/products/alubyggesystem/

Men deres samleled kræver firkantede aluprofiler og de firkantede er noget store.

Vil helst have aluprofiler i maks. 10mm i bredden.
Annonce
Hmm, ja så duer det jo ikke. Har desværre ikke lige noget alternativ.
Hmm, ja så duer det jo ikke. Har desværre ikke lige noget alternativ.
kan man ikke slette et indlægm hvis man kommer til at dobbelt poste???
Carsten Weye

Det kan kun adm er jeg ret sikker på.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jov hvis der ikke er svaret,der er en knap der hedder noget i retning af rediger.
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis