Hvor kraftig buskrydder skal jeg gå efter?

Hej,

Jeg kigger efter en buskrydder - det skal være en BUSKrydder og ikke en lille kanttrimmer med en klinge på.

Det er til noget krat der tilhører kommunen på den anden side af vores hæk -de holder det ikke og jeg er træt af at ringe til dem flere gange om året og brokke mig.

Der står selvsåede buske, træer og brombær helt op ad vores hæk. Brombærene kommer henover vores hæk.

Jeg skal ikke ud og lege Vej og Park ellers - så det behøver ikke være monstermodellen fra Honda - det må gerne være i et fornuftigt prisleje, men stadig skal det kunne nedlægge lidt af hvert.

Hvad str. motor, ccm og hk skal jeg gå efter - er der nogle mærker der ikke er så kendte, men leverer det samme som de dyre og kendte mærker - jeg er stor tilhænger af at købe brugt i øvrigt

Mvh. Thomas

Mvh. Thomas

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til det brug, vil det måske være godt at få en, hvorpå man kan sætte en slags skære/huggeskive på.
De almindelige snøre, man normalt bruger kan ikke klare brombær og den slags. Det er så nogle farlige sager at gå med, og det vil nok være bedst at holde hunde, katte, kvinder og børn på afstand ved sådant arbejde.
Alene det, at der skal kunne monteres sådan en skive på maskinen, sætter nok en nedre grænse for størrelsen, så det på den måde giver sig selv. Du behøver ikke den allerkraftigste og tungeste maskine, især hvis du lige giver dig lidt tid.
Husk at få en bæresele med.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej. Jeg har en lille bensin 28 cc og 1 kw af mærket topcraft (måske aldi). Jeg har overtaget den og kender ikke mere til det. Det er lidt svært at finde klinge og bolt/møtrik til montering. Så har jeg også en gammel McCulluc/Husqvarna, måske på 1,5 kw. Der er ikke noget skilt, men den moser brombær og andet helt fint med en klinge med fire blade. Med brombær så start nedefraog kør opadfor at få det findelt lidt. det gør det nemmere at rydde op. Undlad at købe en af dem med bøjet "snabel". Dem med lige aksel og gear nederst er mere stabile.
PS. Snørehoveder kan bringe voksne mænd til gråd. Hvis der findes et godt system så kom endelig frem med det

 varmetossen

Ok, jeg vil gå efter en med lige rør og så ikke være alt for bekymret over motorstørrelsen, når først jeg har været igennem en enkelt gang så må det være til at holde ned med en af de mindre dyre modeller.

Mht. snørrehovede så har jeg en Partner (bøjet rør) med det hovede man bare slår let ned i jorden for at få mere snor ud - det har jeg ingen problemer med. Man fylder bare rullen op med snor, og sidst købte jeg en ret tyk snor så det holder længe, men er selvfølgelig også det hådere ved ens træer hvis man kommer til at gå for tæt på dem

Mener det er Stiga der laver hovedet - det passede lige på.

Mvh. Thomas

Jeg slog halv skade med naboen sidste år, og sammen købte vi en Texas http://www.texas.dk/texas/bcx260/?partno=90062017
Den har indtil videre klaret 15 mtr. x 2 mtr. tæt bevoksning af død bambus, en skov af brændenælder og lidt ligusterhæk hos naboen 

Jeg har tænk at købe et nyt trimmer hoved til dyret, i stedet for det skod den er født med.
 http://oleknudsen.dk/oregon-jet-fit-2-snoere-flexihoved.html

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
jeg fortsætter lige tråden...

Jeg er også ude efter en buskrydder, og det er sku ikke helt let at vælge!

Er der nogle der har erfaringer med buskrydder på 32 volts batteri? Er de kraftfulde nok, har kigget lidt på denne her.
http://dk.ryobitools.eu/Catalogue/H...001245.htm 

Eller skal man bare få købt sig en benzindrevet. Jeg her en stor have, med en ret tilgroet køkkenhave, store tidsler, brændenælder og meget senegræs - et kæmpe arbejde hvor en græstrimmer er for svag.

Økonomien siger ca 1000 til max 1500
meget svært at råde jeg tror, at motorene er stort set de samme ang de fleste totakt der er ikke pylret meget om dem jeg har da selv adskilt og rep flere af dem der er skidt hul i tolerance og tilpasninger det er ikke det som det var i gamle dage men de fleste køre jo alligevel ganske længe det der er værst og som afliver de fleste er glæmsomhed med hensyn til smøring af vinkelgæret det skal have fedt en gang imellem

PEK

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis