tagvand i offentlig kloak

Hej GDS'er

Jeg bor i en lille by, hvor kommunen er ved at lave 2 strenget kloaksystem, før var det 1 strenget..

På min grund har de sat 2 nye skelbrønde.. En til regnvand og en til spildevand.. Kommunen har tilsluttet spildevandet. Og jeg skal selv sørge for regnvand..

Må jeg selv lave regnvand inde på egen grund og tilslutte det til brønden ?

Det bliver lavet som et tørstreng system, med en sandfangsbrønd inden det render i skelbrønd..

Og hvor kan jeg finde reglerne?

På forhånd Tak

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nej det må du ikke.
der skal en aut. kloakmester til
Skrevet af JR-Anlæg på 24 jun 2012 12:52
nej det må du ikke.
der skal en aut. kloakmester til
Jo, det må han strengt taget godt. Men før udgravningen dækkes til skal en autoriseret kloakmester godkende at arbejdet er udført korrekt samt udfærdige en kloakattest.

Om det så i praksis er muligt at finde en kloakmester, der vil påtage sig ansvaret for den korrekte udførsel uden selv at have udført arbejdet er så en anden sag.

Men jeg har da med held lavet en aftale om, at jeg foretog al gravearbejdet (gennem en have og indkørsel) og rettede bunden af, således at kloakmesteren alene skulle betales for rørføringsarbejdet og tildækningen til røret var dækket.
Tak... Det vil sige at uanset hvad jeg laver SKAL der en kloakattest til...Syntes bare jeg har hørt at når det er renovering, behøves det ikke.
Skrevet af josch72 på 25 jun 2012 07:21
Tak... Det vil sige at uanset hvad jeg laver SKAL der en kloakattest til...Syntes bare jeg har hørt at når det er renovering, behøves det ikke.

Der er kun en, der kan give dig det svar, som holder i byretten. Det er din kommunes tekniske forvaltning (husk at få svaret på skrift).

Men jeg tvivler på, at kommunen accepterer renoveringsarbejder, der omfatter tilslutning til offentlig kloak, som noget ikke autoriserede kan rode med uden kontrol.
Tak for svarene ...
Kan den ikke kringles ved at det er en faskine ?
Så dropper man faskinen og får en kloakmand til at forbinde den gamle sandfangsbrønd foran faskinen til off. kloak ?

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis