Er etageadskillelsen beboers eller forenings ansvar?

Hej! Jeg vil gøre en længere historie kort og komme hurtigt til spørgsmålet:

Jeg har købt en lejlighed, hvor det viser sig, at de tværgående bjælker under gulvet er angrebet af skimmel og bakterier, hvilket kræver skadeservice. Det har desuden gjort, at jeg har måttet bryde hele det gamle plankegulv op og først kan lægge et nyt, når problemet under er løst. Al isolering og plader skal væk ned til overkanten af underboens loft, og bjælkerne, som ikke kan fjernes, skal desinficeres mm. Dette bliver ikke billigt, så jeg er selvfølgelig interesseret i at finde ud af, om en sådan operation er foreningens ansvar rent økonomisk, når det drejer sig om, at der er skade på bygningsdele, altså de tværgående bjælker mellem de to etager.

På forhånd tak!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
står der ikke noget i foreningens vedtægter??

tit er det sådan at det udvendige er foreningens ansvar og det invendige den enkelte ejers/andelhavers ansvar, men du burde kunne finde svar i foreningens vedtægter
Hm, jeg må kigge på vedtægterne igen. Jeg mener ikke at have fundet noget, som beskriver det. Men jeg synes bare, at det giver mening, at etageadskillelse  og den bærende konstruktion imellem etagerne hører til bygningen og ikke til den enkelte lejlighed og dermed må høre til foreningens ansvar. Men der er vel standard retningslinjer...?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis