Hjælp! :O

Hej LDS!

Jeg står lidt i en kattepine, og da jeg er elt ny på det her, og mine hænder er skruet forkert på fra start, er jeg virkeligt på bar bund! Her er dillamaet:

- Jeg skal, sammen med en ven stå for en musikvogn på dette års Roskilde festival. Selve "vognen", som består af en træ "kasse" hvori der er plads til højtalerer, forstærkere mm, er lavet, og vi har brugt denne i et par år med stor succes. MEN, i år har vi pirat tema, og vi tænkte derfor at lave det om til en slags skattekiste. Så det normale låg går ikke. Den skal males, men det har vi nogenlunde styr på selv. Men hvordan sørger laver man et låg, af træ (eller lign) som buer som et skattekiste låg? Håber virkeligt i kan hjælpe, for vi kan simpelthen ikke regne den ud selv! Det må MEGET GERNE være så simpelt som overhoved muligt, og må gerne være i et stykke, frem for flere stykker træ, da vi bare maler den efterfølgende. HJÆÆÆÆLP!

- Kærligst Ian.

Vi tænker noget ala' det her : http://www.lillebi.dk/ProductDetail...ageIndex=0

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor svært kan det lige være at tage nogle bræder i kassens brede, minus beklædningens tykkelse i hver ende. Skære en bue over brædtet så  det er eks. 3 cm højt i enderne og fuld brede midt på. Derpå en stump 6 mm krydsfiner som bukkes over buerne og limes og sømmes fast.
Skrevet af TahraShade på 14 jun 2012 17:21
Det kan være ret svært nå man ikke engang ved hvad krydsfiner er?
Ja så er du godt nok på skieren, sig mig er du en pige ?
For de plejer ikke at kende til sådan noget med træ
Så må du på trælasten for at lære det. Der kan du så samtidig købe det stykke krydsfiner, du skal bare have den tynde birketræs +finer. Bemærk at den kun kan bøjes på den ene led.

Nogle gange har BIVA nogle billige kister .. så skal i bare selv male på den.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Her i byen hvor jeg arbejder har vi et "Aktivitetshus" med forskellige værksteder. Bl.a. et træværksted. De er altid venlige og hjælpsomme og har både værktøj og materialer. Det koster en 20´er om dagen + prisen for materialer. I har sikkert noget lignende i nærheden af dig. Det ville være mit bedste bud, når du nu ikke har hænderne skruet rigtigt på ;-)

 Aldrig gå ned på udstyr!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også