Kombi maskine

Jeg er på udkig efter en kombimaskine, men hvad pokker skal man vælge..

Umiddelbart ser http://www.primusdanmark.dk/kombima...-1099.html  ud til at dække de fleste af mine hobbybehov, men er det en kvalitet man bør holde sig langt fra. Prislejet omkring de 6-8000 kr er vel også det man som minimum skal op på. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah hvis du er til kombi maskiner og ikke vil betale mere, jeg foretrækker selv enkelt maskiner der kan hver sin ting, eks. min afretter tykkelses høvl kan i tykkelse tage op til 150 mm.
Min rundsav tager op til 85 mm. Langhuls bor klare jeg med min søjleboremaskine.
Jeg har selv kigget på kombi maskiner men syntes at de bliver for dyre hvis de skal kunne lidt mere end hvad hobby folket beskæftiger sig med.
Henrik R

Lidt vanskeligt at råde dig til hvilke maskine du skal købe, når man ikke ved hvor store ambitioner/krav/forventninger er.

Hvad vil du gerne bruge den til?

Hvor store ting skal du høvle osv.?

Er det nogle små lister og lignende er maskine du linker til sikkert udmærket. (mener ikke du bør give mindre, hellere ofre lidt mere og du får sikkert noget du bliver glad for i lang tid efterfølgende.

Kombi-maskiner er ok, men der er/kan være mange omstillinger med sådanne i forhold til solo maskiner, men solomaskiner fylder noget mere, men er mine øjne et bedre bud med hensyn til køb af maskiner.

Og kan du leve med noget brugt som måske er lidt bedre kvalitet, er det måske det aller-bedste, du kan gøre.
 Brug lidt tid til at se dig for og undersøg markedet, og af-prøv gerne lejer inden og hør/se det i-gang inden du beslutter dig,og du kan få dig nogle solomaskiner til rimelig penge. ( GG & DBA )

Det helt billige og for småt holder ikke så længe, er egen erfaring.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tak for svarene. De er taget til efterretning.
Udgangspunktet er at kunne lave lidt lægter, lister og stolper til eget forbrug. Jeg har lidt fjerkræ som fra tid til anden skal have lidt ny indhegning, bur mm +div andre småting. Så specifikationerne passer mig fint + jeg har ikke pladsen til enkelt maskiner. Men jeg er lidt nervøs i forhold til kinøjser kvaliteten.

@maskinsnedker.. jeg har nu kigget lidt på brugt markedet igen og har da også et par i kikkerten. Tidligere søgninger var alle på 25.000+ hvilket er et godt stykke over min smertegrænse.
Prøv at tage kontakt til dem her:

http://www.felder.dk/?region=dk-da

De tager meget ofte brugte maskiner i bytte og man kan være heldig at finde noget til en god pris.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Jeg har en kombimaskine fra Primusdanmark, og jeg er fuldt ud tilfreds med kvaliteten. Begrænsningen i saven er jo at klingen ikke kan kippes. En positiv ting er at motoren er i en god kvalitet uden kul. Jeg har set mange billige maskiner med kulmotor.
Støbejernsplanerne er lige og har en fin overflade. Indstillingen af tykkelseshøvlen er også ok. Jeg har aldrig brugt falsfræseren og langhulsbor, der bruger jeg CNC maskinen
Annonce
Tak for alle guldkorn, bekymringer, ideer og forslag.
Jeg er nu den lykkelige ejer af en Lurem C2100 fra '83, med alt i udstyr, som har stået i en tør kælder hele livet.
Det er en fiks lille mobil sag på 175 kg. Rundsav, Fræser og afretter+høvl+langhulsbor kan kobles ind enkeltvis. Desuden kan rundsaven sænkes, hvilket den ikke kan på den jeg havde kig på hos primusDK. Desuden er tykkelseshøvlen også en del større.
Henrik R.

Et godt valg Lurem har ord for at være godt.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis