Tilslutning af opvaskemaskine - montering af t-stykke


Hej :-)
Jeg er igang med at tilslutte min bordopvaskemaskine, og skal have monteret et t-stykke inden vandet går op til den kolde hane. I enden af det rør der går fra vandhanden og ned til vandrøret, er der et stykke plastik.
Min plan var at save ca. 2 cm af røret op til vandhanen med en nedstryger, så der bliver plads til t-stykket, men så saver jeg jo plastikken af, og jeg har en fornemmelse af at det plastik skal bruges til at holde det tæt.
Man kan ikke hive/skrue plastikken af røret.
Så jeg ville lige høre om der var nogen der vidste hvad man skal gøre i denne situation?
Der er et par billeder hvor i kan se plastikstykket, og se at der skal skæres noget af røret op til vandhanen.
Jeg håber nogen har en løsning. På forhånd mange tak :-)
Mvh Jonas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg kan se skal du ikke save i noget som helst, den nylon dims der sidder for enden skulle meget gerne kunne skrues direkte på det nye T stykke med den omløber der sidder på røret.
Så du kan med forsigtighed bøje kobber røret ( det blanke ) så det kan tilpasses ! Du bruger blot klør fem når du skal bøje kobber røret, ikke noget med tænger så recikere du blot at mase røret.
Men har du ikke sat lige rigeligt pakketape på det nye stykke, det skal skrues mindst 2/3 ned for at holde.
Hej Håndværkeren.
Jeg fandt ud af det. Jeg endte med at save et par centimeter af røret, og så fandt jeg ud af at den spændemekanisme oven over t-stykket, spændtes ind til røret når man skruede den i. Jeg troede man skulle bruge det plastik der til at holde det tæt, men ikke nødvendigt.
Mange tak for dit svar Håndværkeren :-)
God weekend
Mvh Jonas

Tjah der er ikke noget som sådan nogle små problemer der kan sætte de små grå i omdrejninger
Og det ser da fint ud det du har lavet.
Præcis, det er godt nok lige at få brugt hovedet i ny og næ 
Mange tak.
Mvh Jonas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis