To FAX'er til samme stik

Hej

Betyder det noget for sende- og modtagehastigheden, at to FAX-maskiner er sat til det samme telefonstik vha. et alm. fordelerstik?
Min logik siger mig, at har betydning, men jeg har fået at vide, at det ikke har.
Hvis hastigheden skal øges, er man vel nødt til at have oprettet et telefonstik mere i væggen samt en ekstra telefonlinje?

Venlig hilsen
Martin
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis to fax-maskiner er tilsluttet samme telefonstik vil de komme til at tale i munden på hinanden og det vil være fuldstændigt umuligt for en fax i den anden ende at finde hoved eller hale i kommunikationen. Husk på at allerede i starten af kommunikationen skal den kaldende og den kaldte maskine udveksle oplysninger om hvilke faciliteter, de hver især understøtter, så allerede der vil det gå grueligt galt.
Hvis stikket er et normalt PSTN-stik (analog fastnet) så må svaret nok være at det ikke kan lade sig gøre uden voldsomme omkostninger, og kun hvis du har kontrol over de faxmaskiner, der befinder sig i begge ender af linien, og hvis dette er tilfældet, ville du nok næppe anvende fax-maskiner til kommunikationen.
Husk på, at fax anvender telefonnettet og der kan der jo umuligt foretages to forskellige opkald samtidigt på den samme linie.

Kan du anvende internettet som forbindelsesnet så sender de fleste fax-maskiner med 9,6 eller med 14,4 kbit/s som maksimal hastighed, så der findes nok en række interface-moduler til fax-maskiner, men på internettet vil man da normalt ikke bruge fax men vedhæftede filer til en mail.
Jeg mener, at stikket i væggen er mage til et netværksstik (internet). Det optimale må nok være helt at droppe faxerne og i stedet sende vedhæftede filer via internettet, som du skriver. Som en overgang kunne man vel overveje, at benytte sig af f.eks. http://virtualfax.dk/

Venlig hilsen
Martin
Jo, men nu er det sådan at den nuværende løsning er basret på fax. Vi undersøger dog nu mulighederne for i stedet at scanne til en folder eller til en mail adresse.

Venlig hilsen
Martin
Men hvorfor have 2 fax maskiner? Hvis det er for at have en til at sende og en til at modtage, skal du bare indstille den ene, så den ikke besvarer det indkomne opkald.
Det skal jeg vist lige have skåret ud. Hvis maskine A kun skal sende, kan jeg indstille den til ikke at besvare indkomne opkald?
Gør jeg det direkte på maskinen? Hvad skal jeg kigge efter?
Maskine B ændrer jeg ikke noget på?
Og så kan jeg godt beholde den nuværende løsning, hvor begge maskiner er koblet på samme stik?

Uanset hvad, vil vi gerne så vidt muligt væk fra at skulle bruge fax.
Men ovenstående er måske værd at forsøge indtil en ny løsning er klar.

Venlig hilsen
Martin
hvorfor ikke bruge en pc med win os på det virker fint hos mig
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis