Understøtning eller ej?

Hej Alle
Jeg er ny bruger på sitet og håber I kan hjælpe med et mindre problem.

Vi skal her i næste måned lægge en træterasse og jeg er meget i tvivl om hvorvidt en understøtning er væsentlig eller ej.

Terassen skal lægges ovenpå fliseunderlag som har ligget fast i 45 år og derved urokkeligt. 

Der skal uanset fiberdug ovenpå fliseunderlaget og mindre lag stabilgrus for at sikre ekstra stabilitet.

Jeg har set flere guides på træterrasse, men alle er direkte på jordunderlag og derfor er jeg usikker om der skal indkøbes betonsten til trærammen.

Jeg håber en masse gode ideer eller råd fra jer.

vh
Kristian
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville ikke være bleg for alene at (punkt)understøtte terrassen på de eksisterende fliser, med mindre der skal danses med elefanter el. lign på terrassen.
Men der skal naturligvis være en vis form for sikring af at terrassen ikke kan skride sideværts.
du kan hæfte rammen (spæret) et par steder til soklen på huset eller grave et par stolper ned yderst. Og så ellers glemme den dug og sand! Den holder bare endnu mere på regnen. Klods op med plastkiler til vatter og slå kilerne sammen så de låser. der hvor spæret evt rører ved en flise SKAL der tagpap imellem ellers fjern den flise.
Alt efter hvor stor terassen er, kan du undvære at fæstne til huset. Vi har 50 kvm liggende på sand og gamle fliser ved sommerhuset og det går ingen steder (tænk på egenvægten.)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis