Husvandværk kan ikke holde tryk (Bund-/kontraventil?)

Hej

Jeg har et problem med en vandpumpe.

Jeg har fået installeret en vandpumpe (eller husvandværk som det vist egentlig hedder) af mærket Selekta, model 5893.

 
Det som jeg registrerer er:

-  Den fungerer og pumper vandet op fra husets brønd, men den kommer ikke så højt op I tryk at den stopper.

-  Den kommer kun op på 2,1 bar og skal vist op på 3,5 eller noget før den stopper.

-  Når man så slukker for den taber den trykket med det samme, og siger en mærkelig lyd. “Bruuuuum”.

 

Kontraventil mulig synder:

Vi har snakket med en person der havde en mening om det og han mener at det er en kontraventil der ikke virker.

Altså den kugle, eller hvad det nu er, som sidder for enden af røret I ventilen falder ikke på plads og blokerer for udløb af vand og tryk.


Vi spekulerer også i om der kunne være en lækage på et rør under jorden? Den løber kun et par meter under jorden og alle andre rør ser fine ud og har klaret vinteren (Det er på en ødegård I Sverige og det hele foregår meget lavpraktisk, men vi fik pustet al vand ud af rørene inden vinteren).

Grunden til at jeg skriver til jer istedet for at ringe til en vvs her I sverige er at det jo er ligeså dyrt som en rejse for to til spanien eller noget og derfor vil give det et skud med at lave det selv hvis I mener at en ufaglært ikke har tabt på forhånd...
Og hvis i mener det er muligt, hvor kan man så få fat i de ventiler?

Mvh Bastian    

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis