Vaskmaskine der larmer

Jeg har en Zannusi F1447 vaskemaskine
Den larmer lidt når den centrifugere .
Jeg har lig skiftet lejer i den men det hjalp ikke.
Kan det så være støddæmper ????
Hvordan kontrollere man det ??
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tage toppen af og sæt en på cent.
Den skal ligge lige i maskinen og du kan måske se/høre hvad der er galt.

it is better to burn out than to fade away
Når at du skriver larmer hvad mener du så en rumlen skuren piven knirkende eller
hvis lejer er er nye og af anerkendt mærke samt at du skiftede pakdåsen i samme omgang så tvivler jeg meget på at der er lejer det er galt med.
Du kan prøve at tage et alm stykke håndsæbe og dele i to smid den ene del i en halv spand vand.Når at sæben er opløst tager du og hælder det hele ned igennem sæbeskuffen lad maskinen køre en vask og se om det hjælper.
Det for kommer sommetider at det er pakdåsen der "snakker" lidt dette kan afhjælpes på denne måde.
Du har vel kontrolleret at det ikke er varmelegemet der ikke sidder på plads i sin holder nede i karret så det kan slå lidt i mod når den cent.Du kan kontroller det ved at lyse i tromlen så kan du se om det sidder på plads igennem de små huller i tromlen


<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Vil prøve det med sæben.....
Tror selv det er støddæmperne.......
Varmleme er på plads
Lejer fejler ikke noget
Hvordan tjekker jeg støddæmperne ????( kan man ikke hive- trække i dem ??)
Skiftede du pakdåsen, da du skiftede lejerne?

mvh jens

Jeg har faktisk ikke skiftet noget.....
Selve aksel sad ikke fast på lejerne og jeg kunne hive den 1 cm frem og tilbage.
Jeg har for nogle år siden monteret mange lejer og brugt den gange nogle gange noget lelesikring til de aksel der ikke sad godt fast.
Jeg kunne ikke se/mærke fejl ved mine leje og gjorde det hele helt rent og brugte lejesikring der.
Der for har jeg ikke skiftet noget...den larrmer ikke så meget længere men for meget.
Tror der er noget der er skyld i den larmer for meget og skylden til akselen er gået løs.
Annonce
når at du skriver at du ikke har skiftet lejerne så er jeg altså ret sikker på at det er lejerne der rumler.Du kan som regel først høre det når at den centr.

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
for at tjekke støddæmperne så sæt den til at centr og tag der efter fat i støddæmper når at den centr prøv at rykke trække skubbe lidt i dem og se om der er nogen forskel

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Enig med Jens, prøv at tjekke pakdåsen engang. Kunne sagtens være der "du" måske havde lavet en fejl.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis