Udskiftning af vinduesplader? (kuldebro)

Hej

Jeg står overfor at skifte mine vinduer. Jeg vil høre om der er nogen der har input til hvorvidt jeg bør skifte vinduspladerne også eller ej?

De nuværende vinduesplader er i sten og er helt OK at se på. Min bekymring går på om det er dumt at lade dem sidde fordi de udgør en kuldebro? De er altid kolde, men spørgsmålet er om det varmetab der sker her er ubetydeligt, eller noget man skal forholde sig til.

Det er klart det letteste at lade dem sidde, men hvad har du gjort og hvorfor?


Mvh. Anders
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du investerer i nye vinduer - og der er kuldebro i forbindelse med dine vinduesplader vil jeg helt klart anbefale dig at gøre noget ved det.

Kuldebroproblematikken er netop der det nye bygningsregelement er skærpet - og det har stor betydning for varmetabet og din varmeregning.

Se eventuelt lidt om de forskellige tætningslister - og overvej om ikke det er arbejdet værd at fuldende din vinduesudskiftning i stedet for at vælge den letteste løsning... om 3 år husker du ikke weekenden du brugte - men gør du det ikke vil du de næste 20 år se det på din varmeregning.

god weekend
/flemming
Normalt udgør vinduesplader ikke en kuldebro. Ej heller stenplader.

Derimod kan pladerne være monteret på massivt eller udmuret murværk på en måde så murværket udgør en kuldebro.

Endvidere er det slet ikke sikkert at dine vinduesbundplader umiddelbart passer med de nye vinduer. Ihvertfald skal du være opmærksom på "problematikken"

Se her hvordan detaljen ved nybyggeri normalt ser ud:

http://www.mucdesign.dk/detaljer2006/filer/pdf/M4BB1.pdf
Hej begge to. Tak for jeres svar. I har fået mig til at genoverveje beslutningen om at beholde vinduespladerne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis