Ringe tryk på vandforsyning

Hejsa

Vi flyttede i hus (fra 64/84) for cirka et halvt år siden, og har siden haft særligt 2 VVS-problemer der har generet os. Det første er vandet ikke bliver varmt (det er ganske sikkert på grund af fejlmonteret varmeveksler (for tynde rør og for lang afstand fra radiatorrør)) og det andet problem er vandtrykket i huset.

Når vi har ét tappested i brug, så bemærker vi ikke der skulle være nogen problemer - men så snart vi tapper koldt vand (eller for den sags skyld varmt vand) 2 steder på én gang kan man meget tydeligt mærke trykket falder. Da vores køkkenarmatur er monteret lige efter vandmåleren har jeg prøvet med den og andre tappesteder, og da begge steder "tabte tryk" når jeg gjorde det, antog jeg fejlen var en gammel stikledning/jordledning.

Derfor var jeg inde og kigge på esbjerg forsynings ledningskort - men her står angivet det skulle være 32 mm PEL rør udskiftet i 1999, hvilket får mig til at tvivle på fejlen er her alligevel.

Naboerne har ikke problemer og der skulle være rigeligt tryk tilgængeligt i området da der ligger en skole lidt længere nede ad vejen som forsynes af samme rør.

Er der nogle der har et bud på hvad problemet kan være?

Jeg er desuden interesseret i hvor mange liter vand der "med alle haner åbne" løber ind i en velfungerende vandinstallation, så jeg kan sammenligne med min installation - nogen der ved det, eller kan undersøge det for mig (digitale vandmålere skulle jo gerne kunne vise en "liter i timen" ud fra nuværende forbrug)?

Mvh. Karsten Rasmussen
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rustkager, kalkafsætninger, grus og andet skidt inde i de gamle stålrør f.eks.
Det er et relativt almindeligt almindeligt problem.
Løsningen er at udskifte rørene fra måleren og videre frem i installationen, før de tærer over.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis