Udendørs vandhane

Hej,

Jeg har en udendørs vandhane fra Frese som vist hedder en gårdpostehane. (Link).

Håndtaget er væk og jeg tror af den tidligere ejer derfor har brugt en tang til at dreje for at åbne og lukke for vandet. Det er så resulteret i, at rillerne på spindellen (tror jeg det hedder) er krasset af og jeg kan derfor ikke få en nyt håndtag/greb til at gribe fat om det...

Jeg ville derfor skifte spindellen men blev lidt overrasket over hvordan den så ud da jeg pillede den ud. Der er en laaang stang inde i selve vandhanen og ind igennem røret. Se billederne.
Når jeg drejer på den lille tap som grebet normalt drejer, så sker der ikke rigtig noget. Da jeg skruede den yderste den af, sad den lange pind/stang løst inde i hanen. Skal den ikke normalt sidde fast på den yderste del som grebet sidder fast på?

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe reservedele til den?


Vandhanen efter jeg har skruet den yderste del af. Den pind/jernstang ligger inde i hanen...


"Spindellen"(?) som jeg skruede af hanen.






Jernpinden som sidder inde i hanen.

Den inderste/bagerste del af jernpinden...
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.frese.dk/Home/Produkter/Standardprodukter/Gaardpostehane

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis de ikke vil sælge til dig, kan de sikkert henvise til en af deres forhandlere. Sådan gør jeg, når jeg står og mangler noget lidt besværligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

De har alle dage været noget værre skidt, den udendørshane, som du viser (tag det fra en, der har skiftet flere af dem end jeg har lyst til at tælle). Mit råd til dig vil være at skifte den til den på vedhæftet link.

http://www.billigvvs.dk/Ventiler-Stophaner-Udendoershaner-Frese--Frese-Frostfri-gaardpostehane-for-kronegreb-og-noeglefunktion-428456.html

Det er en udendørshane/gårdposthane, som ikke svigter dig.
1: der er ikke det lange spindelrør indeni, men bare en kontraventil som skal monteres indeni huset. Om du bruger den medfølgende eller en teeballofix med kontra på din eksisterende installation er ligegyldigt; der skal bare være kontra på! Kort sagt; mindre bevægelige dele, ergo mindre, der kan gå i stykker.
2: denne er frostfri, det eneste man skal huske er, at bore hullet ud af huset i en let grad, så tømmer den sig selv af hver gang. Og dermed vil den holde mange vintre.

Håber at det hjalp dig.
Ps. Jo, det hedder en spindler. :-)

"...hvis i tvivl - brug mere gaffatape!"

Krøyer
De har alle dage været noget værre skidt, den udendørshane, som du viser (tag det fra en, der har skiftet flere af dem end jeg har lyst til at tælle). Mit råd til dig vil være at skifte den til den på vedhæftet link.

http://www.billigvvs.dk/Ventiler-Stophaner-Udendoershaner-Frese--Frese-Frostfri-gaardpostehane-for-kronegreb-og-noeglefunktion-428456.html

Det er en udendørshane/gårdposthane, som ikke svigter dig.
1: der er ikke det lange spindelrør indeni, men bare en kontraventil som skal monteres indeni huset. Om du bruger den medfølgende eller en teeballofix med kontra på din eksisterende installation er ligegyldigt; der skal bare være kontra på! Kort sagt; mindre bevægelige dele, ergo mindre, der kan gå i stykker.
2: denne er frostfri, det eneste man skal huske er, at bore hullet ud af huset i en let grad, så tømmer den sig selv af hver gang. Og dermed vil den holde mange vintre.

Håber at det hjalp dig.
Ps. Jo, det hedder en spindler. :-)

"...hvis i tvivl - brug mere gaffatape!"

Krøyer
Annonce
Skrevet af DanielKroyer på 06 maj 2012 01:50
De har alle dage været noget værre skidt, den udendørshane, som du viser (tag det fra en, der har skiftet flere af dem end jeg har lyst til at tælle). Mit råd til dig vil være at skifte den til den på vedhæftet link.

http://www.billigvvs.dk/Ventiler-Stophaner-Udendoershaner-Frese--Frese-Frostfri-gaardpostehane-for-kronegreb-og-noeglefunktion-428456.html

Det er en udendørshane/gårdposthane, som ikke svigter dig.
1: der er ikke det lange spindelrør indeni, men bare en kontraventil som skal monteres indeni huset. Om du bruger den medfølgende eller en teeballofix med kontra på din eksisterende installation er ligegyldigt; der skal bare være kontra på! Kort sagt; mindre bevægelige dele, ergo mindre, der kan gå i stykker.
2: denne er frostfri, det eneste man skal huske er, at bore hullet ud af huset i en let grad, så tømmer den sig selv af hver gang. Og dermed vil den holde mange vintre.

Håber at det hjalp dig.
Ps. Jo, det hedder en spindler. :-)


Hey Krøyer.

Jeg synes jo utvivlsomt at det ligner den hane jeg har. Som også er fra Frese   Eller er jeg helt gal på den?

Du skriver noget med nogle kontraventiler og teeballofix - er det noget jeg selv skal anskaffe udover?

Hvis det ikke er den samme, vil jeg så let kunne udskifte den nuværende til denne slags?

Hvis det ikke er den samme, vil jeg så let kunne udskifte den nuværende til denne slags?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis