klager i andel

Hej alle LDSère

Jeg står lidt i en kattepine, Jeg bor over en fra bestyrelsen i vores forening og vi har desværre haft et par "sammenstød" hvor vi ikke lige var enige.
Han er nu begyndt at klage til admin. over generende støj fra os.
Vi har en lille pige på snart 2år og en hund, som selvfølgelig larmer lidt.
Jeg har spurgt til hvad generende støj er men kan ikke få noget konkret svar på hvad det er.

Vi har nu fået "den sidste klage" som det hedder og er stadig uvidende om hvad der er generende støj.
Det skal siges at vi desværre ikke er på talefod med underbo og holder aldrig fester.

Men kan de smide en andelbebore ud, baseret på klager fra en under bo?????
Så vidt jeg ved er han den eneste der klager, jeg snakker fint med de andre bebore


Vh. Gasse

it is better to burn out than to fade away
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke de kan gøre så meget ved "generende" støj. Jeg havde på et tidspunkt en underbo som var psykisk ustabil, som pludselig tændte fjernsynet kl 0200 om natten med så høj volumen at det vækkede indtil flere i opgangen. Jeg klagede adskillige gange og havde politiet ude 3 gange, hvor de tog sig adgang (han reagerede ikke på ringklokken) og fik slukket for tvet. Ham skete der ikke noget med, så kan ikke se, hvorfor de skulle kunne smide jer ud?! Har efterfølgende ladet mig fortælle, at støj som foregår bag lukkede døre og vinduer, kan man ikke gøre noget ved. Det anses som god ro og orden at man respektere hinanden, men skyldes jeres larm ikke fest, høj musik med vinduer og dørene åbne, så tror jeg godt de kan skyde en hvid pil efter at smide jer ud! I de varslinger i har modtaget, står der ikke noget om jeres ret til at gøre indsigelse mod klagerne?
Skyldspørgsmålet er meget subjektivt, og i jeres reglement, er sikkert en paragraf, ang. støj. Og det er svært at bedømme, specielt fra børn. Og der har klageren bevisbyrden på hans side. Desværre er det nemmere at komme med et krav mod larmene dyr indenfor nogle bestemte tidspunkter, som hunden så skal lære.

Hvis I ikke har gjort det endnu, så kan I jo gøre jeres for at lyddæmpe jeres lejlighed med eks. tæpper op gulvene og bløde materiale/billeder på væggene og hoveddøren, som kan absorbere lyden. Det kan fjernes igen. Og så selvfølgelig indgå i en dialog med bestyrelsen, hvor I fortæller om hvilke tiltag I gør og om hvordan man bedst kommer videre. Vis at I er opmærksomme et evt. problem for andre, uden at I dog skal rulle om på ryggen for enhver pris.

I ældre etageegendomme, kan der måske pumpes isolering ind i hulrummet i etageadskillelsen. Men det er lidt drastisk og formodelig på jeres regning. Sænket lofter måske.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
@mortenbruun
Lejligheden er meget lyt og når min underbo går rundt ryster mine gulve......
Jeg høre højt musik i dagtimerne når jeg går og arbejder i lejligheden eller eks. laver mad, men højst en cd eller 2.
Hvor han selv holder fester og spiller konsol til sent på natten.
Jeg mener at når man bor i lejlighed må man leve med støj fra over/nabo, men åbenbart ikke i min forening
Jeg har spugt til hvad generende støj er, men har intet svar fået.
Må vel bare stå fast og når det kun er underbo der klager, ser jeg ikke nogen gyldig grund til at kunne smide os ud.

it is better to burn out than to fade away
du skal naturligvis sende en klage retur til bestyrelsen over ham for at køre en hetz på jer, samt besked om jeres tidligere kontroverser, jeg ser heller ikke nogen grund til at smide jer ud på grundlag af disse klager, men det er vigtigt at bestyrelsen blir klar over at klagerne kommer som en hetz fra hans side.
For at gøre en lang historie kort. Vil jeg høre om der er nogle der har erfaring med at smide andelsejere ud, baseret på klage fra en beboer og ikke flere.
Problemet er at han jo selv sidder i bestyrelsen og når de sidder sammen, fortæller de jo den største sandhed.
Jeg har skrevet en klage som nærmest bare blev fejet af bordet, som løgn og svindel.
Jeg gidder ikke det skriveri/mudderkast med dem, da jeg leder efter hus og smutter når det er muligt.
Jeg er bare rimlig sikker på at det er tomme løfter/trusler og ville egentligt bare høre jeres mening?

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis