Fliseklæb på fliser eller gulvet?

Hejsa Alle

Jeg skal i dag til at ligge fliser for første gang i mit liv, og har læst stolpe op/ned om emnet, så synes jeg er klædt ret godt på til opgaven.
Igår fik jeg så lavet streger og testlagt, men tænkte på at det ville være nemmere at styre, hvis jeg giver fliser klæber istedet for gulvet, så er det også nemmere at se streger osv..

Er det go eller no'go?

Fliserne er 45x45cm

Mvh
Morten

Mvh

Morten

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Husk at prime gulvet før start .......
Fliseklæben rørers op ...lad den stå 5 min og rør så igen og så der bare at tage spandeskeen og smide et par klatter på gulvet for derefter at trække det ud med en tandspartel så du får fuld dækning med lim under flisen :-)

Jeg synes det er nemmere at styre når man kaster det på gulvet, så det ville jeg vælge. Hvis der derimod er en flise som ikke klæber ordentligt fast efter det er tørt så er det nemmest at gøre det på flisen.

Den skal bare have lidt Gaffa!

Hvis du ikke har prøvet før, så viser følgende videoer ganske fint hvordan det gøres.
http://www.youtube.com/user/alfixtv?ob=0&feature=results_main

Jeg vil ikke være bange for at du ikke kan se stregerne på gulvet. Limen fordeles let præcist til stregen. Brug evt. en retteskinne, som du ligger langs kanten af fliserne, så har du helt styr på retningen.
Ja det med en retteskinne havde jeg faktisk tænkt jeg ville gøre, også fordi det er første gang jeg skal gøre det..
Og gode videoer, dem har jeg luret allerede

Mange tak for jeres råd


Mvh

Morten

Annonce
Det er med lim på flisen bliver noget værre snask ....du sviner fliserne mere end godt er og der er svært at få limen jævn .....
du opdager hvor nemt det er at smøre det på gulvet og så arbejde sig derud af !! :-) metoden med at smøre lim på gulv/væg og så på flisen kaldes butterfloating og bruges når man laver svømmehaller !!
Bare hop ud i det :-) og du vil opdages at det er rimelig nemt ..... husk lige at smide et par billeder før og efter så vi kan se resultat af dit arbejde
Ja det er jo faktisk ret nem, dog tager det da noget tid, men jeg er måske også lige omhyggelig nok
Men der er et par stykker hvor der måske er 1mm højdeforskel, fordi gulvet ikke er 120% lige, men ikke noget man ser, men man vil dog mærke det lidt i strømpesokker gætter jeg på..

Mvh

Morten

Ja det er jo faktisk ret nem, dog tager det da noget tid, men jeg er måske også lige omhyggelig nok
Men der er et par stykker hvor der måske er 1mm højdeforskel, fordi gulvet ikke er 120% lige, men ikke noget man ser, men man vil dog mærke det lidt i strømpesokker gætter jeg på..

Mvh

Morten

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis