tb mini og siemens logo

hej.

har fået fat i en gammel tb mini, dog uden styring. så har købt mig en siemens logo, og programmeret den efter de takttider som min nabo's tb mini kører med. hans styring står på program nr 3. ved opstart kører sneglen i ca 30 sek og står derefter stille indtil der er flamme. hvorefter sneglen kører i ca 1.4 sek for så at holde pause i ca 40 sek. sådan fortsætter den så indtil den er op i temperatur.

jeg har programmeret logo'en til at kører med de samme tider. men kedlen kommer bare ikke ordentlig op i temperatur, og synes ikke rigtig at der er nogen ordentlig flamme. hvad kan dette skyldes? har leget meget med luft mængden, uden det store held.

min brænder er monteret på en roca p30-6 naboens er en 4'er. Jeg skal varme 80 kvm op halvdelen er med gulvvarme.

på forhånd tak
Mattesen

Med venlig hilsen
Thomas Mattesen
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter de første par minutter skal sneglen køre i meget kortere intervaller end de 40 sek. du nævner, alt efter hvilket trin du sætter den til.
Kommer der rimeligt mange piller frem, når sneglen kører?
Kig ind på sneglemotoren og se, om den løber meget baglæns, når den stopper. Der kan komme rigtig meget torision i spiralen, så den næsten ikke fører nogle piller frem, eller i hvert fald alt for få.
Jeg fik et parti piller, som var voldsomt hårde så de gjorde alt for meget modstand og spiralen snoede sig bare, uden rigtig at føre piller frem. Jeg måtte sætte indfyringen op til 7, altså max, for at kunne holde en bare nogenlunde kedeltemp.
Når først den kører, kan du næsten slet ikke aftage al den varme den kan producere!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Prøv at veje den indfyrede mængde over et givent tidspunkt, 2-3 minutter, på begge fyr og sammenlign.
Der er jo slet ingen, der garanterer at, de 2 snegle giver det samme pr. sekvens.
Hvor mange kilo bruger du i denne tid pr. dag med fornuftig varme?
Hvis du ikke har haft ordentlig varme på, så husk at der går min. 1 døgn, før dit hus er varmet igennem, og først da kan du vurdere forbruget.

Med venlig hilsen
ktm

 

okay. det skulle nu ellers være de samme snegle. men tror lige jeg prøver og arbejder lidt videre på det i weekenden. har pt. ingen varme på fyret. kører med min luft til luft. planen var jeg først ville fyrer med piller til næste vinter. men er bare begyndt og køre lidt test nu her. planen er at jeg skal have lavet min egen brænder på et tidspunkt, men syntes jeg godt kunne begynde og køre test med logoen som styring.

Med venlig hilsen
Thomas Mattesen
Det er jo altid godt at udvise rettidig omhu, som salig Hr. Møller udtrykte sig!

2 tilsyneladende ens snegle, kan sagtens give meget forskellig mængde, som følge af materialets beskaffenhed og sneglens og den motors tilstand og slitage.
Det kunne være interessant at høre mere til projektet.

Jeg forstår ikke helt, hvad det er for en styring, du eksperimenterer med.
Jeg gruer for, at min måske 12 år gamle styring til min TB en dag står af, og er derfor interesseret i et alternativ, da den originale er meget kostbar.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
skal nok skrive herinde når jeg er kommet videre me jamen skald projektet. jamen en siemens logo er en plc styring eller et logikmodul om man vil. den har nogle indgange og nogle udgange. og så programmere man den som man vil. her er et link http://www2.solar.dk/Read/siemens_logo_brochure_dansk/#1 og den er bare rigtig nem at programmere fra computeren, og så lige overføre programmet med et kabel og så køre den bare. skal bare have fundet de rigtige takt tider.

Med venlig hilsen
Thomas Mattesen
Fyret skal have godt med luft

 

Fyret skal have godt med luft o g hvad siger skorstenstrækket?

 

skorstenen trækker rigtig godt. har ingen tal for det. men der er sug på.

Med venlig hilsen
Thomas Mattesen
Jeg har en brugt TB MINI til salg inc. styring og snegl

Mvh

 

Thomas

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis