f2 com stik montering.

Hej

Jeg er igang med at lave min antenne installation derhjemme.

Og jeg bruger video vejledningen på Homeconnect.me til at vise mig hvordan man monterer f-stik på ens antenne kabler.

Men jeg kan sgu ikke lige få det til at passe.

Skal man bøge trådnettet tilbage over kappen eller skal man bare lade dem være og så ase og mase for at få stikket ned over?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Videoen viser at tråden ikke skal bøjes tilbage over yderkappen, så stikket skal bare presses på. Det er min erfaring, at det giver en utrolig dårlig forbindelse, så jeg plejer at bukke skærmkappen tilbage over yderkappen og så skrue F-stikket på. Jeg plejer at lade et par mm af inderkappen stå, når skærmen er bøjet tilbage. DVS jeg fjerner yderkappen på ca 10 mm, bøjer skærmen tilbage over yderkappen. Dernæst fjerner jeg inderkappen så der er ca to mm inderkappe tilbage. Tilsidst drejer jeg F-stikket på, og skulle inderlederen være for lang klipper jeg den af lidt udenfor omløberen.
Det er nødvendigt at stik og kabel passer til hinanden i diameter. Den bedste forbindelse får man ved en presseforbindelse, som dog kræver specialværktøj.

fase
Jeg bruger DG2-3ZH kabel som jeg har købt i silvan, samt en kasse med en DA-8PMR og nogle F2 Com-C konnektorer.

Kablet er opbygget med en inderleder / noget hvidt stads / folie / skærmtråde og til sidste yderkappen.

Hvilken del af kablet refererer du til som skærmkappen?

Jeg har også det problem at når jeg har aset og maset med at få stikket på som vist i videoen og skal have det skruet på forstærkeren, så sker det altid, at når jeg kommer til at skulle bruge skruenøglen, så skruer den skævt i og kablet har bevæget sig tilbage i stikket.
Dette er meget frustrerende.

Nogen gode råd?
Kablet er opbygget med en inderleder / noget hvidt stads / folie / skærmtråde og til sidste yderkappen.

Hvilken del af kablet refererer du til som skærmkappen?

Skærmkappen er folie og skærmtråde.


Jeg har også det problem at når jeg har aset og maset med at få stikket på som vist i videoen og skal have det skruet på forstærkeren, så sker det altid, at når jeg kommer til at skulle bruge skruenøglen, så skruer den skævt i og kablet har bevæget sig tilbage i stikket.
Dette er meget frustrerende

Hvorfor bruger du en skruenøgle, når det går fint med fingrene. Det behøver ikke at skrues så knugende hårdt fast. Jeg plejer at holde fast i kablet medens jeg skruer omløberen fast. Du kan gøre det at du bruger lidt krympeflex, som du krymper over yderkappen og stikkets kappe, så kablet sidder bedre fast. Hvis du vil lave en bedre samling burde du bruge et stik , som presses på. Men det kræver specialværktøj.
Jeg bruger altid et 7 mm stik til dreje på, og så bøjer jeg skærmen tilbage over yderkappen og krymper et stykke krympeflex over stik og kabel.

fase
Jeg bruger en skruenøgle fordi det viser de i videoen. Men jeg kan kun skrue den halvanden omgang med fingrene så kan jeg ikke mere. Er det nok med halvanden omgang?
Grunden til, at du kun kan skrue halvanden omgang, kan være at gevindet er ødelagt mere eller mindre.  Du kunne også prøve at skubbe kablet lidt ind i det stik, du tilslutter dit kabel, og se om du så ikke kan skrue omløberen længere ind. Halvanden omgang er lige lidt nok, og jeg plejer at kunne skrue omløberen fast med nok fingrene

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis