Infrarød gulvvarme thermostat

Hejsa,

Jeg har et Altech gulvvarme system med telestater og trådløse rumthermostater.

Jeg har dog set, at Danfoss laver nogle thermostater med infrarød måling af gulvets overflade temperatur.

Er der nogen som ved om Altech laver noget tilsvarende eller om den Danfoss thermostat evt. kan kobles sammen med Altech styreenheden? For mig at se er det vel et spørgsmål om parring af enhederne(hvis de kører samme frekvens) og så et åbn/luk signal fra thermostaten.

Grunden til at jeg godt kunne tænke mig, at regulere på overfladetemperaturen er, at i vores meget store køkkenalrum er gulvet ofte koldt fordi der er rumtemperatur nok. Jeg skal skrue thermostaten langt op for at jeg får varme(og så får jeg for høj temperatur). 

Vh. Jeppe
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Må nok starte med at sige, at jeg ikke har voldsomt meget forstand på vvs, så nedenstående er muligvis ikke korrekt. Men så må en af eksperterne rette mig.

Som jeg har forstået det, bruges gulvføleren (om så den monteret i gulvet eller lavet med IR) udelukkende til at begrænse gulvets maksimaltemperatur, således at f.eks. trægulv ikke tager skade. Det er ikke min opfattelse, at man regulerer direkte på gulvtemperaturen.

Jeg har lidt svært ved at se, hvordan du vil kunne hæve gulvtemperatur uden at hæve rumtemperatur. For at varme gulvet op, skal du afsætte større effekt i det, og denne effekt vil indirekte opvarme rummet.
Hejsa..
Jeg tror du kører med for høj fremløbs temp, samt for meget flow i dit køkken/al_rum.. hvis du gør det, slår din termostat til og fra, hvilket ikke er smart, især når det er koldt.. Hvis du kan få det justeret så det kører hele tiden er dit gulv altid lunt.. alså når det er koldt.. gulvvarme virker bedst når det er koldt.. på den her tid af året pendler det konstant.. sådan er det bare :-)
Mvh Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis