er det lovlig ??

Hej alle.
jeg havede besøg af en sejler makker fra et
lidt finer kvater i århus
han var noget imponereret over jeg har kørt mit skib
helt hjem på min grund. og spurte om det vikerlig var lovlig
de må ikk ha deres båd til at stå hjemme ved huset

det har jeg sku ikk lige tjek på.. måtte jeg jo så svare ham
vi bor på en så kaldt kottelet grund altså med en lang inkørelsel
og naboer på begge sider som vi deler stakit med.

har dog ikk fået klager inu..
så mit spørgsmål er hvor undersøger man om det er lovlig??
ka da godt se den rager noget op i luften ca 4,5 meter
med det hele.den står på vogn. og kan flyttes.

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogle grundejerforeninger. har tinglyste regler om, der ikke må stå Campingvogne Både, Lastvogne mv. på grunden, eller på villavejene.
Andre udstykninger har lignende regler, med lokalplaner mv.

Så kik i papierne fra evt. grundejerforening, og forhør ved kommunen.
Men har du ikke fået klager endnu, har i nok ikke sådane servitutter

Du kunne jo også tage en snak med dine naboer, og høre om de genere dem, men så risikere du jo selvfølgelig, at de siger ja....

mvh jens
Der er absolut ingen grund til at spørge nogen om noget. Du har sikkert haft din båd stående på grunden om vinteren i mange år uden at nogen har haft ondt af det. Der er ingen grund til at drage fokus mod regler og bestemmelser som I på bedste vis finder ud af naboerne imellem. Kommer der en og klager eller vil være sur over det kan du kigge i reglerne. Indtil da er der uendeligt meget, som er meget bedre at bruge sin tid på. Lav-det.selv.dk, sejle en tur, drikke en kold pils bare for at komme med et par forslag.

At man i de finere kvarterere i YearHuose ikke vil have bådene stående på grunden af skræk for skænderier og misundelse om, hvis der er størst/finest, skal du ikke lade dig distrahere af.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej DS.

Nu har jeg jo et "skrog" der er magen til dit.. og det ville jeg rigtig gerne have hjem om vinteren.. dels er det langt lettere at arbejde på det, dels kan man få den transporteret for ca samme pris som vinter opbevaingen koster på åben plads på havnen uden faciliteter :-(

Men lokalplanen for mit bolig område tillader ikke både over 6 (eller er det 7) meter på grunden i vinter månederne!
Om der gælder samme begrænsning for campingvogne husker jeg ikke.. Men den slags kan man jo bare køre ind i garagen og problemet er væk :-)

Men med dit postnummer i tankerne tror jeg næppe der er nogle restriktioner.. men check den gældende lokalplan og komunaplan, så kan du se om der er nogle restriktioner.

Som et lille "øf" kan jeg fortælle at vi her i Vejle har gang i en MEGA ombygning af havnen.. med tilhørende inddragelse af land/vinter og Ppladser til bolig og kontor byggeri... Og på et orienteringsmøde hvor det blev nævt var kommunaldirektørens svar at trenden gik på at flere og flere hentede båden hjem om vindteren... samtidig med at de nye lokalplaner i Vejle kommune IKKE tilllade dette...

Men der er sjældent restriktioner af denne slags i ældre bebyggelser da lokalplanerne sjælden er nær så regulerende som de er nu om dage...

MVH Njord

MVH Njord
ohøj
tak for svar
jeg tjekker lige lokalplan osv. det er oss lidt fordi det ene nabo hus er til salg.
og i vor lille by ved alle jo hvem alle er.
og den nye fam jeg ved fra sladder på havne (hvor ellers) der har set på huset
er lidt nogle pargraf rytter såå det. må jeg da lige få styr på
men det går nu nok.over en pils som chr skriver.

njord at sejle blue dane 32 er og bliver en fornøjeles i hvertfald for mig

je-ns og ktm
lav profil er altid godt

tak.

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Hej igen...

Jeg må jo "nøjes" med en af forgængerne... en Elvstrøm Cruiser :-)

mvh Njord :-)

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis