Væk med brombærkrat..............

Vores sommerhus ved Limfjorden ligger neden for en stor skråning (øst vendt) hvor der vokser masser af brombær. De bliver i løbet af forår/sommer meget store og breder sig ned over vores terasser. En gang imellem har vi ryddet skråningen med en buskrydder............ men det er et rigtig lorte arbejde og tager lang tid.

Er der nogen der har en løsning. Vi vil gerne slippe af med brombærrene og bare have græs på skråningen..............

lars p
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vilde brombær kan være ualmindelige svære at komme af med, de formerer sig med rodskud, og det er altså rødderne du skal have fjernet for at komme dem til livs. Bare den mindste stump rod er nok til at den kommer op igen og breder sig.
Du kan prøve at give dem en heftig omgang Round up når de begynder at sætte nye blade, heftig Round up er hvor du kun fortynder den til det halve af det anbefalede. For at være efektiv må du kun sprøjte det på når det har været en lang tørvejs dag, så sprøjter du et par timer inden duggen kommer, så virker det meget bedre.
Har lige fjernet brombær i vores have, der var heldigvis ikke så meget, jeg har vist fået gravet de fleste rødder op, men det skal nok komme igen, nu venter jeg lige og ser når det bliver sommer så kan jeg se om der stadig er noget levende tilbage..
Skrevet af Bent Andersen på 22 apr 2012 10:36
Brombær av, av, av...
TNT kan klare det :-)

Bent.

Jow Bent, men tror du så ikke sommerhuset ryger med ved samme lejlighed

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis