Alternativ dør på 220 x 115 cm?

Hej.

Jeg er netop flyttet ind i en 3-værelses lejlighed sammen med en kammerat. Pt. er der et separat soveværelse og så hænger de to stuer sammen ensuite. Vi vil gerne indrette den som optimal dele-lejlighed ved at sætte en form for dør i mellem de to stuer, men problemet er at gennemgangen/åbningen måler 220 cm i højden og 115 cm i bredden, hvilket man ikke lige kan få en standarddør til.

Lydmæssigt er vi ikke så kræsne, så vores ideer går i retning af opsætning af gardiner eller lignende i åbningen, men først ville jeg høre om der er nogen her i forummet som evt. har nogle bedre ideer? Opsætning af et læderskind på to kroge ligesom de har i visse prøverum i tøjbutikker har også vendt i mine tanker.

Selvfølgelig kan vi få bestilt en specialdesignet dør, men så mange penge er vi heller ikke villige til at ofre i en leje-lejlighed - så hvis I har nogle gode ideer så kom frisk!

På forhånd tak.

Mvh.
Ken
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan nøjes med et bruseforhæng hvorfor så overhovedet spekulere i dør!

Men bortset fra det så køber du blot en standard dør med karm. F.eks. ca. 90x210 cm. Og sætter den i hullet. Og fylder resten ud med lægter og spånplade.
Selv om man må meget mere i dag end før i tiden så husk lige at spørge udlejer først. Hvis du får grønt lys mht til dør og kan finde ud af det så kig efter en god og stilistisk tidssvarende dør i den blå avis (dba.dk)

/bjørn

Tak for svaret I to - jeg vil sige, at så skal jeg skal gøre mig meget umage for at få en standarddør til at se pæn ud i åbningen, og dette var netop kravet fra udlejers side. Jeg er ikke en helt så erfaren handyman må jeg indrømme. Men jeg tænkte måske også i alternativer som en harmonikadør - ved I om de kan fås så brede som 115 cm? Så ville jeg nok kunne sætte en 20 cm høj lægte øverst i åbningen og sætte skinnen til harmonikadøren fast på den.

/Ken
Men det kan vel være ligemeget hvor pæn den dør ser ud.
Den skal jo fjernes når du flytter.
Prøv at finde en brugt dør her http://www.genbyg.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis