Plante i Køkkenhaven?

Hej alle

Jeg vil bare høre om folk er begyndt at plante deres gulerøder, kartofler, jordbær, kål etc. i køkkenhaven?

Jeg synes stadig vi har nætter lige omkring de 0 grader, så kan ikke finde ud af om det kan gå at gøre det nu eller man bør vente 1-2 uger.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er endnu ikke begyndt, det ville være tumbet at så og plante nu, sålænge der stadig kan komme frost om natten vil alle spire bare blive "brændt" af.
Det er så stort set det eneste jeg selv ville turde løbe an på, men jeg sætter slet ikke kartofler. P.g.a. Andet der vil optage min tid, bliver det i år kun til 4 rækker ærter á 8 m. Og så lidt blomster.
kål kan du forspire i drivhus.
Jeg har sat gulerod, løg, spinat, icebergsalat og rødbeder. det kan du godt nu, de tager ikke skade af lidt let frost. kål, majs skal vente, kartofler kan du også godt sætte, bare du dækker dem med glas eller plastik.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Du kan godt, som henrik skriver, gå i gang med at så nu. Jeg har sået gulerødder, pastinak, persillerod, salat og de første ærter. Kartoflerne er lagt i jorden for lang tid siden, og rødbederne kommer snart i jorden. Kål, tomat, squash, selleri og porre står og forspirer, så det er klar til at blive plantet ud i køkkenhaven snart.
Annonce
Så skal jeg da til og igang kan jeg se. Det må hvis blive i weekenden

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Min 2 naboer lagde kartofler på friland for en mdr siden, uden overdækning. (De er kartoffeldyrkere)
Lagde mine første to rækker kartofler for ca 2 uger siden og har lige sat en række gulerødder i går.
OM du lægger dem i weekenden eller om en uge betyder nok ikke det store


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis