Rygende bremser, trods ny skive og klodser?

Jeg har lige brugt det meste af søndagen på at skifte skiver og klodser på min bil. 

Grunden til jeg skiftede, var at højre baghjuls klodser var slidt HELT ned. Den anden side var ikke engang halvvejs.

Nu er det hele så skiftet i begge sider, men efter testturen, ryger det stadig fra højre baghjul. Som om Caliperen ikke rigtig kan trække sig tilbage og derfor konstant bremser en smule. 

Mit gæt er Caliperen skal udskiftes.

Men inden jeg skyder penge af på en ny, kunne det være rart at høre om I andre har en idé hvor fejlen kunne ligge?

Mvh
Kasper

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skriver du ikke hvilken bil det drejer sig om...

Men generelt kan der være flere ting galt.
Hvis håndbremsen bremser med klodserne, kan det være den hænger, i arme eller kabel.
Gliderne kan også køre for stramt.
Og endelig kan det være selve stemplet der sidder fast.
Eller en kombination af alle 3 muligheder.

Jeg plejer at købe et reparationssæt, og så selv lave calibrene,,,,


mvh jens
Hvis du har haft bagbre,serne skilt ad, hvorfor "tror" du så, at der sidder bakker inde i skiven? Skift til ombytningscaliber i BEGGE sider, ellers er du lige vidt om et øjeblik

 

Alright, jeg VED den bremser inden i.

Venstre side fungerer som den skal, så den vil jeg ikke bytte.

Har bestilt en brugt caliper til den højre side. Så må vi se om det løser problemet.
Det blir ... Efter min bedste overbevisning ... Værre og værre! At købe en brugt caliper, der ikke er renoveret, er som at tisse i bukserne. Og så endda kun til den ene side. Har du checket skiven, om den har taget skade, efter den har kørt med fuld belastning? Jeg kan afdine beskrivelser se, at duikke er typen, der bruger tid på service på et værksted. Næste gang du skifter olie, hav så .... For din egen skyld ... Hjulene af og smør gliderne med alu fedt.

 

Annonce
Jeg har altid overholdt service, selv på de ældre biler som ikke koster alverden. Men vil gerne prøve at klare problemerne selv denne gang og det er derfor jeg skriver hér.

Jeg ved godt gliderne skal smøres, men vil da godt indrømme jeg glemte det i farten. Det skal jeg selvfølgelig huske næste gang.

Skiven virker ikke til at have taget skade. Det er bare klodserne som er slidt helt ned.

Når det så er sagt, så har vi dog snakket om at køre den på værksted og få dem til at kigge på det. Prisen har vi trods alt reduceret en del, nu hvor skiver og klodser er byttet...
Godt ord igen! Men tag lige en snak med værkføreren når du kommer på værksted. Hans svende SKAL smøre bremser og banke rust af skiverne ved service .... Med mindre du har sagt nej tak til bremseeftersyn.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis