Nye vinduer i hele huset, pris ca.?

Hej, kender I til nogen priser på udskiftning af alle vinduer (sådan ca.) i en Bungalow. Selvfølgelig er det umuligt når I ikke har mål m.v.

Jeg er mest til træ/alu og har 12 vinduer der ønskes skiftet. I dag er der træ vinduer med termoruder fra 86 og omkring 92... Så det er vel egentlig en god ide at tænke nyt, og tænke energivinduer?

I kan få min adresse via pm og se lidt af huset på google street view...

Glæder mig til at hører jeres mening og måske hjælp :-)

42 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Langt de fleste vinduesfirmaer har prislister på deres websider. Det burde give en idé om prisen. Du skriver ikke noget om hvilke vinduestyper du har/ønsker (topstyret, sidehængt, tophængt, fastkarm osv.). Det har også stor betydning for prisen.
Skrevet af Rasmus8940 på 12 apr 2012 09:54
... Selvfølgelig er det umuligt når I ikke har mål m.v.

Du har fuldstændig ret

Du skriver godt nok du hælder mest til det ene, men er det så ens betydende med at du skal have det, eller vil du springe fra her hvis prisen bliver for høj?

Som pilehave skriver, så skal du også vælge hvilken type vindue du vil have og hvilket slags glas - og glas burde afhænger af hvilken side af huset de sidder på (nord siden skal holde varme inde, men behøver ikke blokere for solvarme da det alligevel ikke sker).

Desuden så kan du få et træ/alu vindue til en pris det ene sted mens det koster dobbelt det andet sted så få hellere lavet en liste over hvad du har af krav til vinduerne (top styret, side hængslet osv.) og energi glassene, farve materiale valg og så tag kontakt til et par tømrer og byggemarkeder og se hvad prisen lander på.

Til info valgte vi selv træ vinduer med 25 års garanti (ved maling pr. 8 år) med endergi glas og jeg har aldrig fortrudt at vælge rent træ. Er bare (for mig)  mere lækkert at se på end alu eller plastik

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Puha ja, der melder sig hurtig en masse spørgsmål om vinduerne skal være styret på den eller anden måde. Er fuldstændig i tvivl, men ønsker f.eks. ikke anverfer, men helst håndtag, selvfølgelig en lille detalje.
 
Om det så skal være topstyret eller sidehængt, er jeg stadig et stort spørgsmålstegn.
Har dog nu fået lavet et par møder, hvor de kommer forbi min adresse... F.eks. vores lokale byggemarked.

Hvad angår glas, går der kun energiruder inde i mit hoved... Det med solen og varmen har jeg ikke taget stilling til...

Nu siges der f.eks. at der kun skal males hvert 8 år, men igen det bliver jo aldrig pænt når man først skal begynde at male selv... Så jeg er stadig til træ/alu, selvom prisen nok er ca. 25% dyrere...!
Nu er jeg stadig på bar bund hvad angår priser, men jeg håber ikke jeg kommer til at springe fra... Skal dog aldrig sige aldrig...

… men hvis vinduerne koster over 1. mill, så kan det godt være jeg skal selv i gang med malerbøtten ;-)
Skrevet af Rasmus8940 på 12 apr 2012 11:02

Nu siges der f.eks. at der kun skal males hvert 8 år, men igen det bliver jo aldrig pænt når man først skal begynde at male selv... Så jeg er stadig til træ/alu, selvom prisen nok er ca. 25% dyrere...!

Rigtigt det aldrig bliver lige så pænt... Men hvordan tror du det er at male på alu?

For du tror vel ikke at sådan en maling vil holde de næste 25 år?

Eller at hvis dit vindue for en ridse fra en sten fra græsslå maskinen, eller du på en anden måde skal til at slibe på aluen og så male den bagefter?



Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce
Det kan så men sagtens være pænt selv om man maler selv Problemet er jo nok ofte, at folk investere i noget god maling og køber så netto penslerne til 10 kr for 3....! Har man ikke investeret i ordentlig værktøj, så kan man ikke forvente at kunne lave et ordentligt stykke arbejde. Så skal man selvfølgelig sætte sig ind i/øve sig lidt (evt på et gammelt vindue). Lave et ordentligt forarbejde med at slibe, vaske, grunde osv osv. ikke stå og male når solen står direkte på = hurtig tørretid.

Ud over det, overvej om du vil havde de der vinduer der er sidehængt. Dvs hvor du udefra kan se håndtaget fordi det går ud over selve glasset (svært at forklare), men personligt synes jeg selv det ser så underligt ud.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Hej

Hvis I søger priser på vinduer så gå ind på siden: Udskiftning af vinduer. Der kan man hurtigt få svar på sine spørgsmål. Og så eventuelt også søge på de forskellige vinduesfirmaer, men som en skriver kan må ofte finde priser på hjemmesiderne.

Søg på google - mange steder kan de give dig ret præcise priser både for vinduerne samt montering - du skal sådan set bare taste målene på vinduerne ind. Kan du ikke de præcise mål, så tast cirka mål ind, det flytter ikke priserne væsentligt om det er 10 cm forkert.

Af bitter erfaring vil jeg råde dig til at få det vindusfirma eller tømrer du ønsker til at komme ud og måle vinduerne op til bestillingen. Det kan betale sig. Flere firmaer gør hvis dette gratis, hvis bare du bestiller ved dem. 25 % af alle vinduer bestilt i danmark er i fejlmål- prøv bare at se dba og se hvor mange nye vinduer der er til salg der. Så bliver det først rigtig dyrt, hvis man bestiller forkert.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Prøv eventuelt http://www.bango.dk - de har et kæmpe udvalg af vinduer og de kan også specialproducere dine vinduer efter mål. De påstår at de er Danmarks største butik og uanset om det passer eller ej, så ER der meget at vælge imellem.

// Steen

Du skal faktisk også tænke flugtveje ind. Mange glemmer det, det ses tydeligt når mange huse har vinduer der er delt i en fast del og en underdel der kan åbnes (topstyret). Hvis der kun er en udgang (dør) og et sådant vindue så overholdes målene for flugtvejen i vinduet ikke. Jeg kan ikke lige huske mindstemålene på en flugtvej i en vindue, det må nemt kunne googles.
Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også